شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

زنگ «هنرستان موسیقی» با حضور «وزیر ارشاد» به صدا درآمد؛

اسماعیلی: بازیگران زنی که کشف حجاب کردند به این انتخاب جدید رسیدند که تابع قوانین نباشند/در حوزه فرهنگ و هنر در خدمت عزیزانی هستیم که ملزم به قانون هستند

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کشف حجاب چند بازیگر گفت: دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره حاکمیت قانون است؛ ما در خدمت تمامی اهالی فرهنگ و هنر هستیم و چتر دولت و نظام همه اهالی فرهنگ و هنر را در بر می‌گیرد مگر کسانی که خودشان مصر هستند که زیر این چتر نباشند.

به گزارش سینماپرس، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ هنرستان موسیقی پسران در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل ارشاد استان تهران و اساتید این مجموعه به صدا درآمد.

در این رویداد محمدمهدی اسماعیلی بیان کرد: در چند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم پرشکوه برگزار نمی‌شد ولی امسال با همت پرستاران و کادر پزشکی امکان برگزاری مراسم شروع سال تحصیلی فراهم شده است.

او با بیان اینکه وجود پیامبر منشاء پدید آمدنِ آثار فرهنگی و هنریِ بسیاری بوده است، با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش، گفت: امروز برای دومین سال، سال تحصیلی را آغاز می‌کنیم. سال گذشته در هنرستان دختران سال تحصیلی را آغاز کردیم و امسال در هنرستان موسیقی پسران هستیم. دو هفته پیش هم از چند هنرجوی هنرستان‌ها تجلیل کردیم که در کنکور از رتبه‌های برتر بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد که هر استان در پایان این چهار سال حداقل باید یک هنرستان دختران و یک هنرستان پسران داشته باشد و در همین راستا، گفت: موضوع آموزش هنر را به عنوان سرفصل عدالت آموزشی و فرهنگی در دستور کار داریم. همه سرزمین ما مستعد پرورش استعدادهاست. در یک سال اخیر سالن‌های استاندارد موسیقی در شهرهای مختلف مانند ساری و ارومیه تاسیس کردیم و اراک، کرمان، یزد و سایر شهرها در برنامه آتی ما قرار دارند.

اسماعیلی گفت که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حامی موسیقی اصیل ایرانی است و البته وجود ضعف‌ها را قبول دارد، ولی باید نقاط قوت را هم دید.

او ادامه داد: ما ملت یکپارچه‌ای هستیم. در شادی‌ها کنار هم هستیم. جوان کشتی‌گیرمان قهرمان جهان شد، همه با هم خوشحالی کردیم. دیشب تیم ملی فوتبال ما یکی از قدرت‌های فوتبال دنیا را شکست داد. پس از درگذشت خانم امینی، رئیس‌جمهور در تماس با خانواده این عزیز از دست رفته، به این نکته اشاره کردند که گویی یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند. اما برخی از این اتفاق، برای التهاب استفاده می‌کنند. امروز هنرمندان باید به جامعه امید ببخشند. باید از دو طبی کردن جامعه پرهیز کنیم. جامعه ایران یکپارچه است.

اسماعیلی تصریح کرد: نباید چیزی بگوییم یا بنویسیم که مردم را گمراه کند. نقد و گفت‌وگو پذیرفته است اما اینکه التهاب ایجاد شود و امنیت شهروندان خدشه‌دار شود، این حتما خط قرمز است.

از همه اهالی فرهنگ و هنر در این روز شروع مهر می‌خواهم که به جامعه آرامش تزریق کنند. مردم را به آرامش دعوت کنند. از گفتن مسائلی پرهیز کنند که شاید حتی حق هم باشد، اما با لحن بد گفتنش به کسانی کمک می‌کند که می‌خواهند آرامش کشور را هدف قرار دهند.

محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل ارشاد استان تهران در ادامه این مراسم بیان کرد: این یکصد و چهارمین باری است که سال تحصیلی در هنرستان موسیقی شروع می‌شود. در هر دو هنرستان موسیقی ـ هنرستان هنرهای زیبا و هنرستان کمال‌الملک ـ چهره‌های نام آشنایی برای هنر این مملکت تربیت یافته‌اند. تلاش کردیم در شهر ری دو هنرستان را در سال آینده داشته باشیم. اگر در عرصه موسیقی روی داشته‌های خودمان می‌ایستادیم الان اوضاع ما خیلی بهتر از این بود.

او درباره‌ی شرایط کنونی گفت: ملت ایران این روزها سوگوار عزیز از دست رفته‌ای (مهسا امینی) هستند اما راضی نیستند خانواده‌های دیگری عزادار شوند و به نیروهای امنیتی کشور هتک حرمت شود.

در پایان این مراسم از جمعی از اساتید هنرستان موسیقی پسران تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.