چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

با اکران «نوتردام در آتش»؛

جشنواره فیلم فرانسوی آمریکا از روز دهم اکتبر کلید می‌خورد

فیلم نوتردام در آتش

سینماپرس: فیلم جدید ژان‌ژک آنو با نام «نوتردام در آتش» ماجرای آتش گرفتن نوتردام و تلاش‌ها برای نجات دادن آن را بازآفرینی می‌کند.

به گزارش سینماپرس، فستیوال فیلم فرانسوی آمریکا قرار است کار خود را از روز دهم اکتبر (هجدهم مهر ماه) با نخستین اکران فیلم «نوتردام در آتش» ژان-ژک آن و در آمریکای شمالی آغاز کند.

خود آن و هم در فستیوال حضور خواهد داشت تا فیلمی را به نمایش بگذارد که رخدادهای روز پانزدهم آوریل سال ۲۰۱۹ را بازخلق می‌کند. در آن روز، کلیسای تاریخی نوتردام در پاریس آتش گرفت و باعث شد تلاشی عظیم برای نجات آن شکل بگیرد.

این فستیوال که قبلاً با عنوان COLCOA شناخته می‌شد، روز شانزدهم اکتبر با نمایش فیلم «شب دوازدهم» ساخته دومینیک مول در لس آنجلس به کار خود پایان می‌دهد.

فستیوال فیلم فرانسوی آمریکا بخش «تمرکز روی یک فیلمساز» سالانه خود را به مول اختصاص داده و همچنین قصد دارد در مراسم اختتامیه فیلم «ایرما وپ» را به نمایش بگذارد که بازسازی الیویه آسایاس از فیلم اصلی سال ۱۹۹۶ است و پیش‌نمایش جهانی خود را در فستیوال داشت.

روی هم رفته ۷۵ فیلم سینمایی و ۲۰ فیلم کوتاه طی یک کنفرانس خبری که سه‌شنبه برگزار شد برای حضور در لیست پروژه‌های ۲۰۲۲ این جشنواره معرفی شدند.

فرانسوآ تروفارت تهیه‌کننده اجرایی و سازمان‌دهنده فستیوال در بیانیه‌ای گفت: انتخاب این فیلم‌ها در بخش رقابتی، آن هم با وجود فاصله دو ساله‌ای که به خاطر پاندمی داشتیم، نمایانگر پویایی خارق‌العاده جامعه تولید فیلم فرانسوی است.

دیگر عناوینی که در جشنواره به نمایش درمی‌آیند شامل پیش‌نمایش جهانی فیلم «نور درخشان» ساخته کوین اوسونا و فابریس گارسون و پیش‌نمایش آمریکای شمالی «همه جین را دوست دارند» ساخته سلن دوو می‌شوند.

فیلم‌های «با من دروغ بگو» ساخته الیویه پیون، «ماریو درون زندگی» ساخته لارین اسکافر و ایوونیک مولر، «پسر رامسس» ساخته کلمنت کوجیتوره و «سولا» اثر صلاح ایساد هم پخش خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.