سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

گرداب بی قانونی خانه سینما؛ استیصال سینماگران و انفعال مدیران/۷

فرح مرزی: ما اهالی سینما تنها تصور داشتن یک جامعه صنفی را داریم/ مدیران خانه سینما در هیچ دوره ای در جهت رفاه و آسایش و آرامش و تکامل برای سینما حرکت نکرده اند

نوید فرح مرزی

سینماپرس: نوید فرح مرزی عضو ۲ انجمن «چهره پردازان» و «طراحان فنی و مجریان صحنه» خانه سینما در خصوص تخلفات آشکار در نحوه انتخابات هیأت مدیره خانه سینما و انفعال مدیران نسبت به این اتفاق و از سوی دیگر وضعیت وخیم معیشتی، رفاهی و صنفی سینماگران گفت: ما اهالی سینما تنها تصور داشتن یک جامعه صنفی را داریم اما در واقعیت هرگز چنین چیزی را نداشتیم و نخواهیم داشت چون سیاست گذاران کلان سینما اجازه و امان تحقق چنین هدفی را نمی دهند!

طراح چهره پردازی فیلم های «میگرن» و «بی خود و بی جهت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بر همگان واضح و آشکار است که امروزه بخش کثیری از اهالی سینما درگیر مشکلات معیشتی و فقدان امنیت شغلی هستند و در بیکاری و خانه نشینی به سر می برند و از سوی دیگر آزادی عمل برای اجرای تفکرات شان از آن ها سلب می شود.

وی ادامه داد: بی تردید آنچه باعث این قبیل گرفتاری ها و ایجاد مشکل و دغدغه توأمان برای اهالی سینما می شود نظرات سلیقه ای مدیرانی است که به صورت دوره ای تغییر می کنند و هر بار به فراخور شرایط سیاسی، اقتصادی و... حاکم برای سینما و سینماگران تصمیم گیری می کنند که در نهایت هیچ گره و مشکلی را از زندگی اهالی سینما باز نمی کند و بدتر روز به روز مشکل به مشکلات قبلی آن ها افزون می کند.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه مدیران خانه سینما در هیچ دوره ای در جهت رفاه و آسایش و آرامش و تکامل برای سینما حرکت نکرده اند تصریح کرد: آنچه موضوع غم انگیز ما است اینکه دوستانی که در این موقعیت ها قرار می گیرند فقط به فکر خودشان هستند و علیرغم وعده های پیشین شان عملی برای رفع معضل از زندگی همکاران شان ندارند.

فرح مرزی متذکر شد: رسیدگی به مسائل صنفی، معیشتی و رفاهی اهالی سینما امروز رسماً وجود خارجی ندارد و تا وضعیت چنین است ما چه امیدی برای تعالی و رشد و تحول در این نهاد که قرار بوده نهاد صنفی سینماگران باشد، می توانیم داشته باشیم؟

وی در پایان این گفتگو مشکلات امروز سینمای کشور را فراتر از مبحث خانه سینما برشمرد و در این رابطه خاطرنشان کرد: سیاست های غلط و چیپ نگری در سینما زیاد شده؛ همین فیلم هایی که به اسم خنده دار در سینما تولید می شوند و یک مشت هجویات را تحویل مخاطب می دهند و عاری از اندیشه و خرد و بینش و هنر هستند خودش نشان از بی درایتی مدیران سینمایی دارد و نشان می دهد که سیاست اجرایی در سینما وجود ندارد و کسی نیست که بخواهد مشکلات سینما را برطرف کند و هنرهفتم را محلی برای ارائه اندیشه و خرد نماید.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.