دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

استاد «علی نصیریان»:

اگر می خواهیم مخاطب سینما همچون گذشته به سالنها باز گردند لازم است تا آثاری در خور تماشاگر تولید کنیم

علی نصیریان در مراسم رونمایی از کتاب زنده‌یاد «جمشید مشایخی»

سینماپرس: علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما گفت: سینما هنری فرهنگ ساز است، از دل جامعه نشات گرفته و تاثیرش هم بر دل جامعه است، هنری است تمام نشدنی که هر لحظه و هر جا ریشه دوانده و شکوفایی آن متوقف نمی‌شود، بدون شک ارزش نهادن به سینما ارزش نهادن بر فرهنگ کشور است.

به گزارش سینماپرس، علی نصیریان در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فرارسیدن روز ملی سینما گفت: خوشحالم که بار دیگر در روز بزرگداشت سینما می‌توانم در مسیر این هنر قدم بردارم، به شخصه روز ملی سینما را به تمامی همکاران، تماشاگران و مردم تبریک می‌گویم.

وی سینما را هنر مردمی خواند و افزود: سینما از گذشته تا به امروز محبوب مردم بوده است، هنری که آنها را با خیال همراه کرده و به نوعی داستان‌هایی را برایشان به تصویر می‌کشد که گاها همچون یک رویا پدیدار می‌شوند، این هنر همیشه در بطن جامعه فعال بوده و با گذشت زمان هم رشد و نمو یافته است.

اگر می خواهیم مخاطب سینما همچون گذشته به سالنها باز گردند لازم است تا آثاری در خور تماشاگر تولید کنیم

ترقی سینما نشان دهنده توسعه فرهنگ در جامعه است

نصیریان هنر هفتم را فرهنگساز دانست و تاکید کرد: به درستی گفته شده که اگر فرهنگ یک کشور را می‌خواهید ببینید باید به سینمای آن کشور نگاه کنید، خوشبختانه سینمای کشور در سالهای سال فعالیتش همیشه بر مدار ترقی بوده و حال در سطح جهان ایران به عنوان یکی از قدرت‌های این هنر شناخته می‌شود.

بازیگر فیلم «گاو» در همین رابطه ادامه داد: سینما هنری فرهنگ ساز است، از دل جامعه نشات گرفته و تاثیرش هم بر دل جامعه است، هنری است تمام نشدنی که هر لحظه و هر جا ریشه دوانده و شکوفایی آن متوقف نمی‌شود، بدون شک ارزش نهادن به سینما ارزش نهادن بر فرهنگ کشور است.

نصیریان: سینماگر موظف است تا اثر با کیفیت به مخاطب ارائه کند

نصیریان با اشاره به لزوم حفظ سینماهای قدیمی افزود: از نگاه من این سینماها بخشی از تاریخ این هنر هستند، باید از آنها حمایت شود تا بتوانند به کارشان ادامه دهند، این سینماها به نوعی موزه‌های زنده هنر هفتم هستند که می توانند نقطه اتصال نسل جدید با سینمای معاصر کشور باشند. شخصا احساس می‌کنم حفظ این سالنها در آینده می تواند تاریخ سینمای کشور را حفظ کند.

اگر می خواهیم مخاطب سینما همچون گذشته به سالنها باز گردند لازم است تا آثاری در خور تماشاگر تولید کنیم

بازیگر سریال «شهرزاد» ساخت آثار با کیفیت را وظیفه سینماگران دانست و اظهار کرد: از نگاه من ما باید خودمان را به روز کنیم، فیلمنامه های تازه و جذاب نوشته و آثار با کیفیتی را بسازیم، زیرا اگر می خواهیم مخاطب سینما همچون گذشته به سالنها باز گردند لازم است تا آثاری در خور تماشاگر تولید کنیم.

نصیریان با تاکید بر لزوم حمایت از پیشکسوتان هنر سینما خاطرنشان کرد: نکته آخر؛ آن وقتی به چنین روزی یعنی روز ملی سینما نزدیک می شویم که بیش از پیش به فکر هنرمندان پیشکسوت این رشته باشیم، باید از آنها مراقب کنیم زیرا این هنرمندان برای نسل جوان الگو و انگیزه هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.