سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

پیام «وزیر ارشاد» و «رئیس سازمان سینمایی» در پی درگذشت استاد «منوچهر اسماعیلی»؛

اسماعیلی: مردم فرهنگدوست کشورمان با صدای ماندگار و دلنشین او در آثار فاخر سینمای ایران و جهان خاطرات بسیاری دارند

منوچهر اسماعیلی در مراسم تشییع پیکر مرحوم «ناصر چشم آذر»

سینماپرس: محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی با صدور پیامی برای درگذشت منوچهر اسماعیلی، صدای او را هویت‌دهنده‌ به بسیاری از شخصیت‌ها توصیف کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در پی درگذشت منوچهر اسماعیلی، صداپیشه و گوینده پیشکسوت پیامی صادر کرد.

متن پیام وزیر فرهنگ به شرح زیر است:

«خبر در گذشت هنرمند پیشکسوت و صداپیشه شهیر مرحوم منوچهر اسماعیلی موجب تاثر و تاسف شد.
مردم فرهنگدوست کشورمان با صدای ماندگار و دلنشین او در آثار فاخر سینمای ایران و جهان خاطرات بسیاری دارند که اوج آن را می توان در آثاری همچون فیلم جاودانه محمد رسول الله، سریال امام علی (ع) و فیلم مادر به وضوح به نظاره نشست.
هنرمندی که طنین صدایش به عنوان صداپیشه نقش اول، بسیاری از فیلم های مطرح جهان را جان بخشید. اوج هنر این استاد پیشکسوت را می توان در این ویژگی خلاصه کرد که همزمان به جای چندین نقش صداپیشگی می کرد.
ضمن عرض تسلیت فقدان این هنرمند بزرگ به خانواده آن مرحوم، اهالی فرهنگ و هنر بویژه جامعه سینمایی کشور، از درگاه خداوند متعال برای روح آن عزیز سفر کرده، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان محترم صبر و بردباری خواستارم.»

منوچهر اسماعیلی دوبلور مطرح و پیشکسوت سینمای ایران شب گذشته ۳۱ مرداد بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

همچنین محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی طی پیامی درگذشت منوچهر اسماعیلی هنرمند بزرگ و صدای ماندگار سینمای ایران را به جامعه هنری و سینمایی کشور تسلیت گفت.

متن پیام وی به این شرح است:

«خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد

با کمال تاسف، هنرمند بزرگ و صدای ماندگار، منوچهر اسماعیلی عزیز را از دست دادیم. یک عمر هنر و درخشش او در سینمای ایران، فراموش نشدنی است. صدای او، هویت‌دهنده به بسیاری از شخصیت‌ها، فیلم‌ها و یادبودهای سینمادوستان ایرانی بود و نمی‌توان تاثیر او بر جان‌بخشی به این آثار را نادیده گرفت. برای سینما دوستان ایرانی، صدای او در فیلم محبوب «محمد رسول الله» (ص) و در نقش حمزه، طعم و جایگاهی ویژه دارد و با دیگر تجربه‌های او که اغلب ماندگار و بی‌بدیل هستند، متفاوت است. خوش اقبال بودیم که او بیش از پنج دهه از عمرش را وقف سینمای ایران کرد و در فرایند خلق شخصیت‌ها، حضوری موثر داشت.

درگذشت او ضایعه‌ای بزرگ برای هنر دوبله ایران است، هنری که نگین‌های درخشانی همچون منوچهر اسماعیلی را در سپهر خود حفظ خواهد کرد. از خداوند متعال برای این هنرمند و استاد گرانقدر، آرامش و رحمت الهی مسئلت دارم. این فقدان بزرگ را به خانواده محترم اسماعیلی، جامعه دوبله و خانواده محترم سینمای ایران تسلیت عرض می‌کنم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.