یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون/۲

توکلی: مدیران صدا و سیما در حال ایجاد تحول در تولیدات رسانه ملی و توجه به ارزش های دینی و انقلابی هستند/ سینما و تلویزیون باید با دین و انقلاب همراه و همسو باشند

هوشنگ توکلی در افتتاحیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در آستانه چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در خصوص پرداختن به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون گفت: خوشبختانه مدیران صدا و سیما در حال ایجاد تحول در تولیدات رسانه ملی و توجه به ارزش های دینی و انقلابی هستند! متأسفانه رسانه ملی سال های سال از مبانی اصلی انقلاب دور شده بود و حالا مدیران جدید با تغییر زاویه دید در حال اصلاح این اتفاق هستند اما در سینما اوضاع به شدت بحرانی است و تا بحران کاهش پیدا نکند نمی توانیم شاهد تحول شگرف در تولیدات آن باشیم.

بازیگر فیلم های سینمایی «نفوذی» و «زادبوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما و تلویزیون باید با دین و انقلاب همراه و همسو باشند؛ خوشبختانه در صدا و سیما طی یک سال گذشته دیدگاه جدیدی حاکم شده است. بخش عمده ای از اهداف مدیریتی مدیران جدید رسانه ملی این است که به مسائل دینی و ارزشی و انقلابی توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: رسانه ملی به نیروهای مومن و صاحب عقیده نیاز دارد تا بتواند این تحول عظیم را به وجود آورد. یکی از مسئولیت های سنگین مدیر جدید صدا و سیما این است که هارمونی به وجود آورد و برای این کار خیلی تلاش می کنند و کار می کنند. اما اینکه با چه مقدار توشه راه می توانند امسال این اتفاق را رقم بزنند و این حادثه را بازتاب دهند باید منتظر بمانیم و ببنیم و بعد قضاوت کنیم.

توکلی تأکید کرد: به هر صورت آنچه مهم است اینکه اهداف مدیریت جدید سازمان صدا و سیما این است که به دین و انقلاب توجه ویژه داشته باشند و برای دستیابی به این مهم در حال برنامه ریزی هستند. رسانه ملی باید در حوزه تولیدات مستند و نمایشی و داستانی برای خیزش عظیم اربعین حسینی (ع) کار انجام دهد.

این سینماگر متذکر شد: اولین بار است صدا و سیما با انقلاب همراه شده و همه ما باید از این حرکت بزرگ و ارزشمند حمایت کنیم. من امیدوارم با همراهی و همدلی سایر دستگاه ها و هنرمندان مدیران جدید رسانه ملی به افقی که ترسیم کرده اند دست پیدا کنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «عبور از خط سرخ» و «انفجار در اتاق عمل» در پاسخ به این پرسش که سینما در خصوص راهپیمای عظیم اربعین چه وظیفه ای دارد اظهار داشت: سینما بسیار بحران دارد. بنده معتقدم به خصوص حمله ای که اخیراً در خصوص سلبریتی ها شد شاید نیاز و لزومی نداشت. نباید کلیت سینما زیر علامت سوأل برود. امروزه یک دلمردگی در بین اهالی سینما وجود دارد و نیروهای اصلی سینما نیاز به دلجویی و دلگرمی و دعوت به کار دارند.

وی در پایان این گفتگو افزود: هنرمندان اگر معاونت سینمایی از آن ها دعوت کند با دل و جان به میدان می آیند. به هر صورت این کدورت و رابطه قطع شده میان هنرمندان و مدیران سینمایی باید اصلاح شود. اگر این کدورت از بین نرود و همکاری نشود بد است و مهمترین دستاوردها را از دست می دهیم. مدیران سینمایی باید هرچه سریع تر این رابطه را ترمیم کنند و اجازه ندهند شکاف بیشتری میان هنرمندان با آن ها ایجاد شود و تا این شکاف پر نشود نمی توان هیچ کار شایسته ای در هیچ حوزه و زمینه ای انجام داد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.