شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

آسیب های حوزه اکران؛ معضلات و راهکارها/۴

نیک بین: در شرایط کرونایی دولت می تواند برای جبران ضرر تهیه کنندگان به فیلم ها یارانه بدهد/ تهیه کنندگان اگر می خواهند فیلمشان در گیشه موفق شود باید دقت کافی در تولید داشته باشند

محمد نیک بین*

سینماپرس: محمد نیک بین تهیه کننده سینما در خصوص آسیب های جدی حوزه اکران گفت: در شرایط کرونایی دولت می تواند برای جبران ضرر تهیه کنندگان به فیلم ها یارانه بدهد چرا که کرونا یک وضعیت استثنایی است و در این شرایط استثنایی دولت می تواند با دخالت مستقیم مانع از ضرر هنگفت تهیه کنندگان و سرمایه گذاران شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بمانی» و «ملی و راه های نرفته اش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همانطور که اعطای سوبسید دولتی به فیلم ها در شرایط استثنایی کرونا نیاز است در نقطه مقابل دولت باید در شرایط عادی خارج از این مقوله حرکت کند و منطقی ندارد که در شرایط عادی به فیلم ها سوبسید تعلق بگیرد.

وی ادامه داد: سالانه تعداد زیادی فیلم در سینمای کشورمان تولید می شوند و در نقطه مقابل ما محدودیت فضای اکران داریم و با توجه به این شرایط به هر صورت مشکل در اکران به وجود خواهد آمد. ممکن است یک فیلم پتانسیل فروش بالایی داشته باشد و فیلم دیگر نه؛ پس اگر قرار باشد میزان سانس های اکران فیلم ها مساوی باشد فیلمی که قدرت فروش بالا دارد باید چه کند؟

نیک بین متذکر شد: پیدا کردن راه حل خوب برای رهایی از معضلات دامنه دار حوزه اکران بسیار دشوار است و هر کاری انجام شود یک نفر گله مند است که حق من ضایع شده! پس به صورت موقت بهترین کار این است که به آن میزان که مردم به فیلم ها علاقمندی نشان می دهند به آن ها بها داده شود.

این سینماگر در پایان این گفتگو با تأکید بر اینکه تهیه کنندگان اگر می خواهند فیلمشان در گیشه موفق شود باید دقت کافی در تولید داشته باشند تصریح کرد: هر کسی نباید کار تهیه فیلم انجام دهد. باید کسانی به عنوان تهیه کننده در سینمای ایران فعالیت کنند که این بیزینس را بشناسند. هر کاری باید دست کسی باشد که به آن وارد است و می داند چطور باید کارش را به نحو احسن انجام دهد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.