یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

با معرفی برترین ها؛

جشن کانون ملی منتقدان در شهریور برپا می‌شود

کانون ملی منتقدان تئاتر ایران

سینماپرس: مهدی نصیری رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران از برگزاری شانزدهمین جشن سالانه کانون ملی منتقدان تا پایان شهریور امسال خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مهدی نصیری رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران درباره برگزاری جشن کانون ملی منتقدان به مهر گفت: شانزدهمین جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران شامل برگزیدگان حوزه‌های مختلف تئاتر در ۱۵ بخش امسال و تا پایان شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران بدون شک یکی از مهمترین رویدادهای تئاتری کشور است و انتخاب بهترین‌های یک‌سال تئاتر توسط منتقدان تئاتر باعث می‌شود که این رویداد اهمیت زیادی برای هنرمندان تئاتر داشته باشد. متاسفانه وضعیت نامنظم و تعطیلی اجراها در چند سال گذشته، برگزاری جشن کانون را به تعویق انداخت ولی با توجه به نظم نسبی اجرای آثار در سال ۱۴۰۰ حالا می‌توانیم آن را برگزار کنیم.

نصیری یادآور شد: در این رویداد برگزیدگان بخش‌های مختلف شامل درام‌نویس، کارگردان، بازیگر مرد، بازیگر زن، طراحی‌صحنه، موسیقی، طراحی لباس، چهره‌پردازی، نقد و عکس به همراه بهترین اجرای سال و بهترین اجرای نمایش کودک سال، بهترین تماشاخانه خصوصی و ۲ حوزه دیگر از میان نمایش‌هایی که در سال ۱۴۰۰ روی رفته‌اند، معرفی می‌شوند.

رئیس کانون ملی منتقدان درباره چالش‌های این جشن بیان کرد: مهمترین چالش ما در مسیر انتخاب برگزیدگان سازوکار انتخاب و رای‌گیری است. تعداد زیاد اجراها و سالن‌های متعدد کار انتخاب را کمی دشوار کرده است اما تمام تلاش ما در کانون ملی منتقدان این است که انتخاب‌ها با دقت و وسواس و با ارزیابی کامل همه آثار روی صحنه رفته در طول سال انجام شود.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: یک نکته مهم دیگر هم که در مورد آن در هیات مدیره کانون بحث شده است به سازوکار انتخاب آثاری مربوط می‌شود که در شهرهای دیگر اجرا شده‌اند. ما نهایتاً با رصد کردن آثار قابل توجه اجرا شده در شهرهای دیگر توسط اعضا کانون سعی می‌کنیم که به یکی جمع‌بندی درست در این خصوص برسیم و اگر مطمئن بشویم که این ارزیابی و برآیند ارزیابی با کمترین خطا امکان پذیر است قطعاً برگزیده این بخش را هم اضافه خواهیم کرد. در این خصوص و برای سال‌های آینده از انجمن‌های نمایش استان‌های کشور درخواست می‌کنیم که تعامل و همراهی بیشتری با کانون ملی منتقدان تئاتر ایران داشته باشد و امیدواریم که بتوانیم بهتر و بیشتر از گذشته فعالیت‌های کانون را در همه شهرها گسترش بدهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.