دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

شاهین فرهت:

نگرانی اساسی من در خصوص موسیقی ملی است که نسل جوان از آن استقبال نمی کند

شاهین فرهت

سینماپرس: تعدادی از مدیران صندوق اعتباری هنر در ادامه دیدار با نامداران عرصه فرهنگ و هنر با شاهین فرهت هنرمند پیشکسوت موسیقی کشورمان دیدار کردند.

به گزارش سینماپرس، در ادامه دیدار با نامداران عرصه فرهنگ و هنر، نیکنام حسینی پور مشاور مدیرعامل، مسلم کریمی و محمد علی کاروان، معاونان صندوق اعتباری هنر با شاهین فرهت از هنرمندان شناخته شده عرصه موسیقی دیدار کردند.

حسینی پور در این دیدار ضمن تقدیر از چند دهه فعالیت پرثمر این هنرمند در عرصه موسیقی گفت: بزرگان فرهنگ و هنر از سرمایه های مهم هر جامعه ای محسوب می شوند و وظیفه ماست که ضمن بهره مندی از رهنمودهای آنها زمینه انتقال تجارب این نسل پرافتخار را به نسل جوان فراهم کنیم.

شاهین فرهت در این دیدار ضمن بیان خاطرات گذشته، دغدغه های خود در خصوص ضرورت توجه به موسیقی ایرانی را بیان کرد و گفت: در اوایل انقلاب ما کنسرت های آموزشی برگزار می کردیم. به خاطر می آورم در دوره دوم و سوم جشنواره موسیقی فجر مردم ساعت ها در انتظار تهیه بلیت بودند و اقبال مردمی از موسیقی ایرانی چشمگیر بود. با ورود موسیقی پاپ ذائقه نسل جوان به این سمت سوق پیدا کرد. اکنون برای تهیه کنندگان موسیقی مهم نیست که اگر سالن های کنسرت های کلاسیک و سنتی تکمیل نشود زیرا این موضوع را با برگزاری کنسرت پاپ جبران می کنند.

وی افزود: من دل نگرانی برای موسیقی کلاسیک ندارم اما نگرانی اساسی من در خصوص موسیقی ملی است که نسل جوان از آن استقبال نمی کند.

فرهت با اشاره به ضرورت حمایت رسانه های جمعی از موسیقی سنتی ایرانی گفت: رسانه ها در کنار مدیران فرهنگی باید از موسیقی ایرانی حمایت کنند و برنامه هایی در رسانه ها خصوصاً تلویزیون به این موسیقی اختصاص پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.