دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

دیدار رئیس حوزه هنری با مدیران ارشد وزارت فرهنگ عراق؛

دادمان: تعامل فرهنگی با اهالی فرهنگ و هنر کشور عراق برای ما بسیار مهم و راهبردی است

محمدمهدی دادمان

سینماپرس: رئیس حوزه هنری در دیدار با مدیران ارشد وزارت فرهنگ عراق بر اشتراکات فرهنگی، هنری و فکری ایران و عراق که می‌تواند منشأ کارهای بزرگ فرهنگی برای تمام منطقه باشد، تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، نوفل هلال ابورغیف قائم مقام و جانشین وزیر فرهنگ و جمعی از مدیران وزارت فرهنگ عراق عصر روز یک‌شنبه، ۲۲ خرداد پس از حضور در حوزه هنری انقلاب اسلامی و بازدید از آثار تجسمی و ظرفیت‌های هنری، با محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری دیدار کردند.

دادمان: همکاری فرهنگی و هنری با عراق برای حوزه هنری استراتژیک است

در ابتدا، محمدمهدی دادمان ضمن خوش‌آمدگویی به مدیران فرهنگی کشور عراق، به تشریح فعالیت‌ها و تولیدات حوزه هنری انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در حوزه سینمای داستانی، نمایش، موسیقی و انیمیشن حوزه هنری امکان تولید مشترک با کشور عراق را دارد.

وی با تأکید بر اینکه اشتراکات فرهنگی، هنری و فکری ایران و عراق می‌تواند منشأ کارهای بزرگ فرهنگی برای تمام منطقه باشد، افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی تجربه‌های مختلف و مفیدی ضمن همکاری با برخی از کشورهای اسلامی و مؤسسات هنری بین‌المللی در زمینه تولیدات مشترک داراست؛ تجربهٔ فعالیت مشترک بین دو کشور هرچند با سختی و دشواری احتمالی همراه است اما به‌واسطه این اقدامات، بهتر می‌توان به زبان فطری مخاطب دست پیدا کنیم.

رئیس حوزه هنری بر لزوم توافق عملیاتی برای فعالیت‌های هنری ایران و عراق تاکید کرد و ادامه داد: تعامل فرهنگی با اهالی فرهنگ و هنر کشور عراق برای ما بسیار مهم و راهبردی است؛ بخاطر همین اهمیت و جایگاه، حوزه هنری یک نماینده ویژه برای پیگیری فعالیت‌های مشترک در نظر گرفته است.

ابورغیف: اثرگذاری یک فیلم بیشتر از مذاکرات سیاسی است

در ادامه، نوفل هلال ابورغیف قائم مقام و جانشین وزیر فرهنگ به طور ویژه از محمدمهدی دادمان بخاطر میزبانی تشکر کرد و گفت: بعد از سقوط نظام طاغوت رژیم بعثی عراق، مسئولان ایرانی حاضر در عراق از نقش ویژه حوزه هنری ایران در تولید آثار هنری بسیار برای ما سخن گفتند و امروز خیلی خوشحال هستم که دیداری با رئیس حوزه هنری داشتم تا بتوانم به‌صورت مستقیم ایشان را ببینم و گفتگو کنم.

وی در ادامه از اقدام حوزه هنری برای در نظر گرفتن نماینده ویژه فعالیت مشترک با عراق تشکر کرد و افزود: از مدیریت حوزه هنری ایران و نمایندگان آن دعوت می‌کنیم تا از بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ عراق بازدید کنند تا زمینه آشنایی بیشتر شود.

قائم مقام و جانشین وزیر فرهنگ عراق با تأکید بر اینکه همواره سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: سخنان آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون اشتراکات فرهنگی کشور ایران و عراق را نیز شنیده‌ایم.

ابورغیف هدف شبکه‌های معاند و دشمن را تخریب اشتراکات فرهنگی ایران و عراق دانست و تأکید کرد: رسانه‌های دشمن کارشناسان تخریب است و تلاش دارند همبستگی موجود را خراب کنند. در هفته‌ی گذشته بیش از چهار گروه سیاسی عراقی به تهران سفر کرده‌اند و این سفرها همچنان ادامه دارند اما تأثیرگذاری این هیأت‌های سیاسی به‌اندازه پخش یک فیلم در بغداد نیست.

وی به پخش فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی اشاره کرد و ادامه داد: وقتی ما فیلم حضرت محمد (ص) را سال ۱۳۹۶ در المسرح الوطنی پخش کردیم جمعیت بسیار زیادی برای مشاهده فیلم آمده بودند و سمفونی ملی ایران نیز خیلی مورد استقبال قرار گرفت لذا علاقه‌مندیم فعالیت مشترک فرهنگی با ایران ادامه داشته باشد.

قائم مقام و جانشین وزیر فرهنگ با ارائه پیشنهادی در مورد انعقاد تفاهم‌نامه مشترک فرهنگی در مسیر تولیدات مشترک فرهنگی و هنری با حوزهٔ هنری انقلاب اسلامی گفت: تولیدات کودک‌محور و انیمیشن حوزه هنری نیز آثار قابل توجهی است که علاقه‌مند هستیم برای همکاری در این زمینه وارد گفتگو شویم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.