چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

فریضه فراموش شده سینماگران و گرفتار در دام سیاسی کاری/۴

کوشکی: سینماگران تنظیم کننده بیانیه خطاب به نیروهای مسلح در راستای مثلث سعودی، اسرائیل و منافقین گام برداشته اند/ رأفت جمهوری اسلامی باعث گستاخ شدن نشود!

محمدصادق کوشکی

سینماپرس: محمدصادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و کارشناس فرهنگی با انتقاد شدید از سیاسی کاری برخی دست اندرکاران سینما گفت: سینماگران امضاکننده بیانیه خطاب به نیروهای مسلح در راستای مثلث سعودی، اسرائیل و منافقین گام برداشته اند؛ این بیانیه رسما یک جرم بزرگ محسوب می شود چرا که به نوعی دعوت به براندازی می کند و سرخط متن آن از تیرانا مرکز اصلی فعالیت منافقین برآمده است.

مدیر سابق دفتر هنر و ادبیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر هنرمند بخواهد در حوزه های سیاسی، اجتماعی و... ورود کند خوب است اما این ورود باید آگاهانه باشد. اگر قرار باشد ورود آن ها به این حوزه ها آکنده از عدم آگاهی بوده و برآمده از احساسات فضای مجازی باشد قطعا غیر عالمانه است و چنین ورودی مذموم محسوب می شود.

کوشکی یادآور شد: ما در سال های اخیر فراوان با هنرمندانی مواجه شدیم که با اطلاعات غلط و خطاهای فاحش وارد فضای سیاسی شدند؛ یک نمونه آن بازیگری بود که اخیرا تصاویری از بیروت را در حساب کاربری خود به اشتراک گذاشت و زیر آن نوشت این تصویر آبادان در ۵۰ سال پیش بوده است! از این جنس حرکات کوته فکرانه و کودکانه در رفتار و گفتار سلبریتی ها بسیار شاهد هستیم.

وی متذکر شد: ادامه خط سعودی، منافقین و اسرائیل که توسط برخی بازیگران دنبال می شود و نمونه اش را در بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» شاهد بودیم عملی ناپسند است که سرخط آن از تیرانا و مرکز فعالیت مجاهدین خلق برآمده و این متن برآمده از متن ها و تفکرات آن ها است و برخی سینماگران بدون حداقل اطلاعات این متن را منتشر کردند.

این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: جرم امضای این متن همان جرم براندازی است؛ جرم دعوت به کودتا و شورش علیه حاکمیت است و اگر حقوقی نگاه کنیم این عمل چه جاهلانه و چه عامدانه باشد شخص امضاکننده مجرم است و باید با وی برخورد شود.

کوشکی با بیان اینکه دقت کنیم رأفت جمهوری اسلامی باعث گستاخ شدن بیشتر این افراد نشود تصریح کرد: دعوت نیروی مسلح به زمین گذاشتن تفنگ مصداق تلاش برای براندازی است. در بسیاری کشورهای دنیا این بیانیه خیانت به کشور محسوب شده و برخورد شدید با امضاکنندگان چنین بیانیه ای می شود. رأفت جمهوری اسلامی دلیل نشود که این افراد فکر کنند می توانند همچنان مسیر ضد میهنی شان را ادامه دهند.

وی در پایان این گفتگو افزود: هنرمندی که فاقد مطالعه است و با آگاهی و دانش دست به چنین اعمالی می زند جامعه را به سمت تباهی هدایت می کند و باید با آن برخورد صورت گیرد تا دیگر در این مسیر ناحق گام برندارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.