چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

در حاشیه بازار کن صورت گرفت؛

رییس سازمان سینمایی پرتغال زیر چتر سینمای ایران

دست خالی فارابی

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی پرتغال در چتر سینمای ایران در بازار کن حضور پیدا کرد و درباره تعاملات سینمایی بین ۲ کشور ایران و پرتغال گفتگو کرد.

به گزارش سینماپرس، در پی دیدار اخیر سفیر پرتغال با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در تهران، ویتور پینییرو رئیس سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری پرتغال در چتر سینمای ایران در جشنواره کن۲۰۲۲ حضور پیدا کرد.

در این ملاقات رائد فریدزاده معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی و سرپرست چتر سینمای ایران با اشاره به دیدار اخیر سفیر پرتغال از بنیاد سینمایی فارابی و همکاری با موسسه سینما تک لیسبون درباره برگزاری هفته فیلم پرتغال در ایران و کارگاه های مشترک و برنامه ریزی اجرایی این توافقات به تبادل پیشنهاد با رئیس سازمان سینمایی پرتغال پرداخت.

برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های مشترک فیلمنامه‌نویسی و آشنایی تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان دو کشور از امکانات تولید مشترک و همکاری بین جشنواره‌ای و حمایت از ایده‌ها و پروژه‌های مشترک در قالب تفاهمنامه فی‌مابین از موضوعات مورد توافق طرفین بود.

گفتنی است اوائل اردیبهشت کارلوس کوشتانهوس سفیر پرتغال در ایران در دیدار با سیدمهدی جوادی مدیرعامل فارابی گفته بود: خیلی دوست داریم بین سینمای ایران و پرتغال رابطه دوجانبه برقرار شود. برای ما غیر از مناسبات سیاسی، فرهنگ بسیار اهمیت دارد و بدون فرهنگ نمی‌توان رابطه خوب و محکمی با کشورها داشته باشیم.

در آن دیدار محورهای مختلف همکاری مشترک بین دو کشور مورد بحث قرار گرفت که با حضور رئیس سازمان سینمایی پرتغال در چترسینمای ایران در جشنواره کن به منظور برنامه ریزی اجرایی برنامه های مشترک، توافقات یک گام به اجرا نزدیک تر شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.