دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

توسط رییس سازمان سینمایی صورت گرفت؛

ابلاغ برنامه پنج‌ساله انجمن سینمای جوانان ایران

آرم انجمن سینمای جوانان ایران*

سینماپرس: رییس سازمان سینمایی خط مشی، سیاست‌گذاری و خطوط کلی فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان ایران را در دوره جدید اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی خط مشی، سیاست‌گذاری و خطوط کلی فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان ایران را در دوره جدید اعلام کرد.

محمد خزاعی، این خط‌مشی‌ و خطوط کلی را متناظر به اینکه انجمن سینمای جوانان ایران، به‌عنوان بزرگترین حامی سینمای پایه در کشور و فراگیرترین مدرسه‌ فیلم‌سازی در منطقه است در راستای تحقق اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی و تحت گفتمان «بیانیه‌ گام دوم انقلاب» و با راهبرد «بازسازی انقلابی سینمای کشور»، طراحی، تدوین و ابلاغ کرده است.

برقراری عدالت فرهنگی در حوزه‌ آموزش با توسعه بسترهای ارزان آموزشی در سراسر ایران، عدالت محوری در تخصیص بودجه‌ها و امکانات فیلم‌سازی و برگزاری رویدادها در سرتاسر کشور و پرهیز از مرکزگرایی، ایجاد وحدت رویه و ارتباط سیستماتیک بین اضلاع سه‌گانه‌ آموزش، تولید و عرضه در انجمن سینمای جوانان ایران، استانداردسازی زیرساخت‌ها، فرایندهای آموزشی، طرح درس‌ها، آیین‌نامه‌های تولید، سیاست‌های تشویقی و مسیرهای عرضه‌ی فیلم کوتاه، محوریت دادن به قانون در برگزاری جشنواره‌ها، رویه‌های تولیدی و شرایط عرضه‌ فیلم کوتاه در داخل و خارج از کشور و پرهیز از تصدی‌گری و تجمیع اختیارات در ستاد مرکزی، تقویت توأمان استقلال دفاتر و افزایش رویه‌های نظارتی بر آن‌ها مهم‌ترین ماموریت این مرکز سینمایی اعلام شده است.

در این ابلاغیه همچنین، درحوزه‌ آموزش، سه کلید واژه‌ی محوری؛ برقراری عدالت آموزشی، روزآمدی تکنیکی و ارتقای جهان‌بینی هنرجوها، در حوزه‌ی تولید تمرکز بر تحقق سه گزاره بومی‌گرایی، تنوع‌بخشی از مسیر ژانرها و امیدآفرینی و در حوزه‌ جشنواره‌ها و فرآیندهای عرضه، تکیه بر قانون‌گرایی و شعار دین، امید، اخلاق و آگاهی رویکردهای اصلی انجمن سینمای جوانان عنوان شده است.

خلاصه مدیریتی سند چشم‌انداز و طرح تحول پنج‌ساله انجمن سینمای جوانان ایران را به شرح زیر است:

برنامه پنج‌ساله‌ی تحولی انجمن سینمای جوانان ایران

مقدمه:
انجمن سینمای جوانان ایران، به عنوان بزرگترین حامی سینمای پایه در کشور و فراگیرترین مدرسه‌ی فیلمسازی در منطقه، ‌ در راستای تحقق اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی و تحت گفتمان «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و با راهبرد «بازسازی انقلابی سینمای کشور»، اقدام به بررسی، وضعیت سنجی و برنامه‌ریزی برای رسیدن به یک طرح تحول مدون نموده و در پی این بررسی‌ها، «برنامه‌ی تحولی پنج‌ساله‌ی انجمن سینمای جوانان ایران» را به نحو ذیل طرح ریزی کرده است:

چشم انداز:

انجمن سینمای جوانان ایران تلاش خواهد کرد در پنج سال آینده:

۱-به عنوان فراگیرترین مدرسه‌ی سینمایی کشور، عرصه را برای کشف و پرورش استعدادهای سینمایی متخصص و متعهد در سراسر ایران فراهم نماید.

۲- به عنوان فراگیرترین مدرسه‌ی سینمایی منطقه‌ به مرجع آموزش سینما در کشورهای فارسی زبان تبدیل شود.
۳- به عنوان بزرگترین شتاب‌دهنده‌ی سینمای پایه‌ی کشور، نسل جدیدی را به جریان اصلی سینمای ایران در انواع تخصص‌ها و مشاغل معرفی کند.

۴- به عنوان پرجمعیت‌ترین باشگاه کارآفرینی کشور در حوزه‌ی سینما، با تسهیل شرایط فیلمسازی کوتاه و هموارسازی مسیر فیلمسازی فارغ التحصیلان انجمن، به بهبود شرایط اشتغال در سراسر ایران اسلامی یاری رساند.

۵- به عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی فیلم کوتاه در ایران، نقش‌آفرینی فیلم کوتاه را در تبیین نظام مسائل و اولویت‌های کشور درپهنه وسیع فضای مجازی تقویت نماید.

۶- به عنوان اصلی‌ترین سیاستگذار سینمای پایه‌ی کشور، در راستای تثبیت مرتبه‌ی فیلم کوتاه در جایگاه یک سینمای خلاقه، مستقل و پیشنهاد دهنده به سینمای بلند، برای تقویت و تکثر ژانرهای سینمایی با روایت بومی، بسترسازی و تربیت نیرو نماید.

۷- به عنوان بزرگترین سهامدار بازار تولید و عرضه‌ی فیلم کوتاه در کشور، بسترهای لازم را برای افزایش سهم فیلم کوتاه در سبد محصولات فرهنگی نخبگان و مردم فراهم کند.

ماموریت‌ها:
۱- برقراری عدالت فرهنگی در حوزه‌ی آموزش با توسعه بسترهای ارزان آموزشی در سراسر ایران

۲- عدالت محوری در تخصیص بودجه‌ها و امکانات فیلمسازی و برگزاری رویدادها در سرتاسر کشور و پرهیز از مرکزگرایی

۳- ایجاد وحدت رویه و ارتباط سیستماتیک بین اضلاع سه گانه‌ی آموزش، تولید و عرضه در انجمن سینمای جوانان ایران

۴- استانداردسازی زیرساخت‌ها، فرایندهای آموزشی، طرح درس‌ها، آیین نامه‌های تولید، سیاست‌های تشویقی و مسیرهای عرضه‌ی فیلم کوتاه

۵- محوریت دادن به قانون در برگزاری جشنواره‌ها، رویه‌های تولیدی و شرایط عرضه‌ی فیلم کوتاه در داخل و خارج از کشور

۶- پرهیز از تصدی‌گری و تجمیع اختیارات در ستاد مرکزی، تقویت توأمان استقلال دفاتر و افزایش رویه‌های نظارتی بر آنها

رویکردها:

درحوزه‌ی آموزش، سه کلید ‌واژه‌ی محوری؛ برقراری عدالت آموزشی، روزآمدی تکنیکی و ارتقای جهان بینی هنرجوها خواهد بود. در حوزه‌ی تولید بر تحقق سه گزاره بومی‌گرایی، تنوع بخشی از مسیر ژانرها و امید آفرینی تمرکز خواهد شد. در حوزه‌ی جشنواره‌ها و فرآیندهای عرضه، بر قانون گرایی و شعار دین، امید، اخلاق و آگاهی تکیه خواهد شد.

اقدامات

آموزش :
۱- افزایش اعتبار مدرک سینمای جوان از طریق پذیرش در شورای درجه‌بندی هنری ارشاد، معیارهای ساخت فیلم اول، امور صنفی، معادل‌سازی فنی و حرفه‌ای و دانشگاهی، استخدام کشوری و … برای ارتقاء جایگاه گواهینامه‌ی سینمای جوان، و ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان، باید از طریق سازمان سینمایی این مدرک در مراکز و شوراهای مختلف سینمایی معرفی و رتبه‌بندی گردد. به عنوان مثال برای دریافت درجه‌ی هنری ارشاد، مدرک انجمن، معادل لیسانس تعیین گردد. در شورای مجوز ساخت فیلم اول، برای این مدرک امتیاز فوق‌لیسانس درنظر گرفته شود. در صنوف خانه سینما اولویت پذیرش عضویت و در صنوف شغلی مثل عکاسان، امکان شغلی محسوب گردد. سازمان فنی حرفه‌ای با مدرک سینمای جوان، معادل مدرک خود را صادر کند. برای استخدام در ادارات و سازمان‌های دولتی امتیاز درنظر گرفته شود و ….

۲- توسعه‌ی ۵۰ درصدی آموزش مجازی طی پنج سال برنامه‌ی تحولبا تأمین زیرساخت فنی، نیروی انسانی و سایر نیازهای تخصصی، می توان طی یک برنامه مدون دوره¬های تکمیلی آموزشی سینمای جوان را تا ۵۰% بصورت کاملا مجازی برگزار نمود و عدالت فرهنگی و اجتماعی را برای سراسر کشور و بخصوص مناطق کم¬برخوردار با امکان تدریس بهترین اساتید در کم‌برخوردارترین مناطق فراهم آورد.
۳- اعزام استاد به مناطق کم‌برخوردار و برگزاری کارگاه‌های تعاملی استادمحور به جای توسعه‌ی دفاتر انجمن، مربیان سینمای جوان را می توان به شهرهایی که دفتر یا نمایندگی ندارند اعزام و طی دوره‌های آموزشی فشرده‌ی تعاملی، استعدادهای برتر را شناسایی و برای حمایت و طی مراحل تکمیلی به دفاتر معرفی نمود.

۴- ایجاد شعب مجازی در مناطق کم برخوردار فاقد دفتر انجمن در سامانه‌ی مجازی آموزش سینمای جوان می توان به جای تامین مکان فیزیکی برای کلاس و نیرو و استاد و تجهیزات و غیره، شعبه‌ی مجازی ایجاد نمود و ضمن آموزش اولیه و فعالیت‌های جنبی، مراحل تکمیلی و حرفه‌ای آنها را از طریق نزدیک‌ترین دفتر سینمای جوان انجام داد. این طرح بدون هیچ سرمایه‌ی اولیه‌ای می تواند بصورت گسترده و فراگیر با استفاده از توان محلی و فردی، در مناطق کم برخوردار، آموزش‌های اولیه سینمایی را راه‌اندازی کرده و به کشف استعدادهای سینمای ایران منجرشود.

۵- ایجاد دفاتر بین‌المللی انجمن سینمای جوانان ایران در مناطق آزاد (کیش، اروند و چابهار)
توانایی انجمن سینمای جوانان ایران در پرورش فیلم‌ساز، مطابق الگوهای آموزشی خود می‌تواند ظرفیت بزرگی را برای جذب علاقمندان از کشورهای منطقه فراهم نماید. همچنین برای استفاده از دانش روز سینمایی جهان، نیاز به حضور اساتید خارجی است که این دو می تواند در قالب دفاتر بین‌المللی انجمن سینمای جوانان ایران، نخست در مناطق آزاد مثل کیش و اروند اجرا گردد. دلیل استفاده از مناطق آزاد، سهولت صدور روادید برای پذیرش هنرجو و استاد خارجی است، اما در مراحل بعد می‌توان برای کردزبان‌های غرب کشور، آذری‌های شمال‌غرب، کشورهای حوزه خزر، عرب‌زبان‌های جنوب، سیستان و بلوچستان و غیره نیز دفاتر بین‌المللی تأسیس نموده و به جای رفتن هنرجویان و فیلمسازان ما به کشورهای منطقه، بتوان هنرجویان آنها را در دفاتر بین‌المللی انجمن سینمای جوانان ایران در ایران جذب نموده و بجز ایجاد پایگاه‌های مهم منطقه‌ای سینمایی و فرهنگی، درآمدزایی قابل قبول و توریسم فرهنگی را نیز گسترش داد.

۶ – خواهرخواندگی انجمن سینمای جوانان ایران با مراکز آموزشی و استودیوهای فیلم‌سازی بین‌المللی و اجرای دوره‌های مشترک فیلم‌سازی با عقد تفاهم‌نامه‌های مشترک بین مدارس سینمایی بین‌المللی و انجمن سینمای جوانان ایران، می‌توان دوره‌های مشترک آموزشی برگزار کرده و از توانایی‌های مشترک محتوایی، استادها، روش‌های تدریس و غیره بهره‌برداری نموده و فیلم‌سازان را در سطح عالی به‌روزرسانی کرد. ضمنا با صدور مدرک مشترک دوزبانه، می‌توان به دوره‌ها اعتبار بخشید. همچنین از طریق تبادل فیلم‌ساز می‌توان پروژه‌های مشارکتی تولید نمود.

۷ – طراحی دوره‌های جامع مستندسازی، فیلم¬نامه‌نویسی و عکاسی این دوره¬های آموزشی جهت تربیت نیروهای سینمایی با تخصص¬های جامع و ویژه طراحی می‌گردد. مثلا فرد علاقمندی با طی دوره یک ساله‌ فیلم‌نامه‌نویسی، به تمام مهارت‌های فیلم‌نامه‌نویسی مثل سینمایی، کوتاه و غیره مسلط شده و بصورت حرفه‌ای و تخصصی مشغول به کار می‌شود.

۸ – تخصصی شدن برخی دفاتر برای دوره‌های آموزشی ویژه براساس موقعیت جغرافیایی، امکانات شهری، توان مربیان و سایر اعتبارات استانی، می‌توان دفاتر نمونه‌ی انجمن سینمای جوانان ایران را به پایگاه‌های تخصصی آموزشی تبدیل کرد. مثلا یک استان ساحلی برای آموزش عکاسی و فیلمبرداری زیر آب، یک استان کویری برای آموزش عکاسی و فیلمبرداری در کویر، شب و نجوم؛ و یک مرکز استان را برای کلیه‌ی خدمات پس از تولید شامل ویژوال افکت، اصلاح رنگ و ساخت مولتی‌پلان تجهیز نمود. همچنین می‌توان مراکز تخصصی انیمیشن، مستندسازی، فیلم‌نامه‌نویسی، صدابرداری و غیره را راه اندازی نمود. این دفاتر نمونه، مرکز شتابدهی تخصص¬های مشاغل سینمایی خواهند بود.

۹- گسترش حیطه‌ی آموزش از هنرجو به فیلم‌سازان نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای با لحاظ کردن به روزترین مباحث تخصصی
فیلم‌سازان فیلم کوتاه همواره به فرایند آموزش و دانش¬افزایی نیاز دارند و این مهم، از طریق کارگاههای حضوری، مجازی، پژوهش، همایش، تولیدات مشترک بین المللی، دوره‌های مشترک و غیره بدست می آید.

۱۰- تاسیس دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در کشورهای فارسی زبان و اهدای بودجه حمایتی با اهداف جمهوری اسلامی و صدور گواهینامه‌های بین‌المللی پس از کسب اعتبار ۴دهه‌ای در حوزه‌ی آموزش و تولید، همچنین به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه‌ی متمرکز سینمایی منطقه، زمان تاسیس دفاتر بین‌المللی انجمن سینمای جوانان ایران در سایر کشورها فرارسیده است. این دفاتر الگوی آموزش و تولید سینمای جوان را در کشورهای دیگر اجرا و گسترش می‌دهند و از طریق صدورگواهینامه‌های بین‌المللی و حمایت مالی اقدام به اهدای بودجه حمایتی نموده و تولیداتی را با مضامین مورد نظر تولید می‌نماید. این اقدام توسط فیلمسازان سایر کشورها بشدت مورد استقبال قرار خواهد گرفت و از اقدامات موثر سینمای ایران در گام دوم انقلاب اسلامی و گسترش نفوذ فرهنگی در سایر کشورها خواهد بود.

۱۱- ایجاد کتابخانه دیجیتال برای فیلم‌سازان ایجاد بانک محتوایی به عنوان کتاب خانه دیجیتال شامل کتاب چاپی، الکترونیک، صوتی، کتابخانه مجازی ویدئویی، کارگاه‌های آموزشی و … نیاز مهم و ضروری جامعه‌ی فیلم کوتاه و چه بسا سینمای ایران است که به ایجاد زیرساخت و تامین محتوا نیاز دارد که می‌تواند نه تنها فیلم سازان و دانشجویان، بلکه پژوهشگران ایرانی و خارجی را پوشش دهد.

۱۲- حمایت از استعدادهای برتر آموزشی در کارگاه‌های تعاملی فیلم‌محور پس از شناسایی برترین استعدادهای فیلم‌سازی از بین دوره‌های آموزشی سینمای جوان، می‌توان در کارگاه‌های تعاملی فیلم‌محور، آنها را حمایت کرده و تا رسیدن به تولید فیلم‌های حرفه‌ای، پشتیبانی آموزشی، تجهیزاتی و مالی نمود. این دوره‌ها می‌توانند بر پایه‌ی ژانر طراحی و اجرا گردند.

۱۳- شناسایی و هدایت استعدادهای برتر فنی در کارگاه‌های شتاب‌دهی تکنیک محوراستعدادهای فنی را که به رشته‌های سینمایی بجز کارگردانی مثل فیلم‌برداری، تدوین، فیلم‌نامه‌نویسی و غیره علاقمند هستند، می‌توان انتخاب و در کارگاه‌های تخصصی آموزش داده و با حمایت‌های جانبی امکان شغلی برای آن‌ها فراهم کرده و جذب بدنه‌ سینما نمود. این کارگاه‌ها دقیقا مطابق با توانایی هر فرد برنامه‌ریزی شده و بصورت انفرادی شتاب‌دهی شده و برای کار تخصصی مهیا می‌گردند.

۱۴- طراحی آموزش‌های مجازی پشتیبان و تکمیلی مانند روان¬شناسی، جامعه-شناسی، مهارت‌یابی جذب سرمایه و …

دروسی که در سرفصل‌های عمومی و تخصصی آموزش‌های انجمن سینمای جوانان ایران نیست و بایستی بصورت موردی و مقطعی پشتیبانی شوند، از طریق آموزش مجازی با بهره‌گیری از بهترین استادهای ایرانی و خارجی می‌تواند جبران شده و از هنرجویان تا فیلمسازان را تحت پوشش قرار داد.

تولید:

۱- نمونه‌سازی برای تکثیر ژانرها در فیلم کوتاه

الف) تدوین برنامه‌های حمایتی در شوراهای تولید با تمرکز بر قابلیت‌های روایی سینمای ژانر در بسترهای بومی آیینی

ب) معرفی چهره‌های جدید مستعد در حوزه‌های فنی و تکنیکی در جهت تسهیل فرآیند تولید فیلم‌های ژانر

ج) نمونه سازی از ژانرها با مدل کارگاهی و زیر نظر مربیان مشاور و تهیه‌کننده

۲- سهم انجمن سینمای جوانان ایران در فیلم اولی‌ها

الف) اخذ سهمیه‌ی مشخص سالانه از فیلم اولی‌های بنیاد فارابی و معرفی سالانه ۵ نفر از فیلمسازان مستعد برای تولید فیلم اول بلند سینمایی به بنیاد سینمایی فارابی همراه با فیلمنامه و تهیه کننده طبق توافق با سازمان سینمایی

ب) مذاکره و زمینه سازی برای حضور نمایندگان انجمن سینمای جوانان ایران در شوراهای فیلم‌اولی‌ها در بنیاد سینمای فارابی

۳- افزایش سهم اقتباس در فیلم کوتاه از طریق چاپ و ارسال مجموعه داستان های اقتباسی مورد تایید انجمن جهت تولید

الف) تشکیل کارگروه هفت نفره از فیلمسازان و نویسندگان با تجربه و فعالان در حوزه ادبیات داستانی

ب) انتخاب داستان و قصه‌های کوتاه متناسب با اولویت‌ها و موضوعات تصریح شده در آیین‌نامه تولید انجمن سینمای جوانان ایران توسط کارگروه

ج) انتخاب تعدادی از داستان‌های کوتاه توسط شورای عالی تولید از میان داستان‌های کوتاه معرفی شده توسط کارگروه

د) چاپ مجموعه داستان منتخب و ارسال آن به دفاتر سراسر کشور

ه) ساخت فیلم‌های اقتباسی در هر سال از کتاب چاپ شده و داستان‌های معرفی شده از سوی فیلمسازان

ارتباطات و بازرگانی:

۱- فعال کردن معاونت ارتباطات و بازرگانی جهت تامین بودجه‌ی تولید به صورت پلکانی
تامین بودجه‌ی تولیدی در ساختار مشارکتی با نهادهای مختلف دولتی و خصوصی از بخش بودجه‌های فرهنگی می‌تواند هم بخشی از مشکلات تامین مالی پروژه‌های تولیدی انجمن را برآورده نماید و هم در تولید آثار قابل توجه با رویکردهای محتوایی مطلوب دهه‌ی پنجم انقلاب اسلامی برای این مجموعه‌ها کارکرد داشته باشد. از این رو راه‌اندازی معاونت ارتباطات و بازرگانی برای رایزنی و ایجاد تفاهم‌نامه مشارکتی در دستور کار انجمن قرار گرفت و چارت انجمن سینمای جوانان ایران براساس این موضوع تغییر کرد.

۲- مشارکت تولیدی با سازمان های هنری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
افزایش تعاملات سازمانی با نهادهای هنری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به جهت مشارکت تولیدی و محتوایی که می‌تواند به هم‌افزایی این جبهه نیز کمک نماید.

عرضه:

۱- افزایش سهم نمایش فیلم‌کوتاه و تثبیت حق رایت پخش آن در رسانه ملی
در همه جای دنیا تلویزیون‌ها به خصوص تلویزیون‌های دولتی نسبت به حمایت از سینمای پایه وظایف و تکالیفی دارند. در کشور ما نیز باید تلاش کرد تا رسانه‌ی ملی سالانه بودجه‌ی معینی را به منظور خرید حق پخش فیلمهای کوتاه اختصاص دهد.

ضمن اینکه انجمن سینمای جوانان ایران در تلاش است تا برنامه‌ای ویژه در رسانه‌ی ملی به حوزه‌ی فیلم‌کوتاه اختصاص داده شود.

۲- اختصاص یک سالن سینماتک ویژه‌ی پاتوق‌های نقد و تحلیل فیلم کوتاه داستانی در تمام دفاتر انجمن
نتیجه و خروجی اکرانهای هنر و تجربه نشان میدهد که شاید بهتر باشد طبق تجربه‌ی جهانی، به جای ایجاد سانس‌های ویژه و چرخشی در سالن های متفاوت، اختصاص دادن یک سینمای ثابت برای اکران آثار کوتاه داستانی و مستند به عنوان پاتوق همیشگی اهالی هنر و علاقه مندان سینمای پایه، در نظر گرفت. که بصورت هفتگی و ثابت اقدام به پخش فیلم‌های کوتاه نماید انجمن سینمای جوانان ایران تلاش می‌کند در تمام شهرهایی که شعبه دارد، یک مکان ثابت به عنوان پاتوق و سینما تک در نظر بگیرد.

۳- راه اندازی مجدد هفته‌های فیلم و عکس برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای جشنواره‌های منطقه‌ای سابق براین سه نوبت در سال و به میزبانی سه استان (هر استان میزبان ۹استان دیگر) در مقیاس کل کشور برگزار می شد، اما محدودیت‌های بودجه‌ای و کرونایی به صورت توامان، دوسالی است که برگزاری این جشنواره‌ها را ناممکن ساخته است. از آنجایی که این جشنواره‌ها می‌توانند مکمل‌های بسیار خوبی برای جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران باشند و شور و نشاط را در سطح استانها و شهرستانها دوباره برقرار کنند، در طرح تحولی پیش بینی شده که هر سال سه جشنواره‌ی منطقه‌ای با همکاری انجمن و نهادهای استان میزبان برگزار شود. هفته‌های فیلم و عکس نیز که یک رویداد غیررقابتی است، سالانه یکبار در تمامی دفاتر انجمن برگزار شود تا به دیده شدن آثار تولیدی این دفاتر در حوزه فیلم و عکس کمک نماید.

۴- تقویت کمی و کیفی نمایش فیلم کوتاه در بستر پلتفرم‌های مجازی با توجه به افزایش ضریب نفوذ تلفن‌های همراه هوشمند و دسترسی گسترده به فضای مجازی، توسعه‌ی فعالیت‌های عرضه‌ی فیلم‌کوتاه در بسترهای مجازی و به ویژه پلتفرم‌های داخلی و خارجی، ضرورت امروز حوزه‌ی فیلم‌کوتاه است و انجمن نیز از این مهم غافل نیست. اکران بسته‌های آنلاین و اشتراکی مناسبتی، موضوعی و غیرمناسبتی از جمله اقدامات انجمن در این زمینه خواهد بود.

امور تشکلی و حمایت‌ها:

۱- -حمایت از استارت آپ های سینمایی در دفاتر انجمن هنرجویان انجمن سینمای جوان لزوما به سمت فیلمسازی یا مشاغل فنی تکنیکی سینما جذب نمی‌شوند؛ بلکه عده‌ای از آنها در حوزه‌ی تهیه و تولید و حمایت‌های لجستیکی و تجهیزاتی فعالیت و موسسات و استارت آپ‌هایی در این زمینه‌ها راه‌اندازی می‌کنند. انجمن سینمای جوانان می‌تواند با سوق دادن تولیدات خود در اقصی نقاط کشور به سمت استارت آپ‌های بومی هر شهر و استان و نیز تخصیص وام‌های قرض‌الحسنه یا بلاعوض به این استارت‌آپ‌ها، هم مشکل تأمین تجهیزات پروژه‌های تولیدی را برطرف نماید و هم از فارغ التحصیلان خود حمایت کرده باشد. ناگفته پیداست خرید تجهیزات برای این استارت‌آپ‌های بخش خصوصی از طریق وام، مشکلات سنتی و همیشگی نگه‌داری و استهلاک و استفاده و درآمدزایی از تجهیزات در دفاتر را نخواهد داشت.

۲- ایجاد کانون دانش آموختگان انجمن سینمای جوانان (تعاونی‌ها) کانون دانش‌آموختگان تشکلی است که کلیۀ فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته انجمن سینمای جوانان ایران را در عضویت خود گرفته و از توان و اعتبار و حمایت آنها جهت فعالیت‌های خود تشکل و اهداف سینمای جوان بهره می‌برد. تشکیل صندوق تعاونی، تامین اسپانسر، ارتباط‌های سازمانی ‌و تعریف برخی خدمات مشخص به اعضا، منجمله فعالیت‌های این تشکل است. کانون تحت نظارت انجمن، اما خودگردان اداره می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.