چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

محمد کاسبی مطرح کرد؛

نوشتن روزانه و یا ساعتی فیلمنامه از قوام و انسجام محتوایی سریال می‌کاهد

محمد کاسبی

سینماپرس: محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که به دلیل عارضه‌های قلبی و تنفسی در بستر بیماری است، به بهانه پخش «خوش رکاب» از شبکه آی فیلم درباره این سریال تلویزیونی گفت.

به گزارش سینماپرس، محمد کاسبی بازیگر سینما و تلویزیون که به دلیل عارضه‌های قلبی و ضعف جسمانی در سال ۱۴۰۰ چندین بار جراحی قلب انجام داد و در نهایت با انجام عمل جراحی نهایی در روزهای پایانی اسفند ۱۴۰۰، هفتم فروردین ۱۴۰۱ از بیمارستان مرخص شده بود، آخرین بار ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ بار دیگر در بیمارستان شهید رجایی بستری شده بود.

آخرین بستری شدن این هنرمند پیشکسوت به دلیل عارضه‌های تنفسی و آب آوردن ریه‌ها ناشی از عمل جراحی قلب صورت گرفته بود که در مدت یک هفته‌ای ۱۰ تا ۱۷ اردیبهشت تحت نظارت پزشکان این عارضه تنفسی حل شد و این بازیگر از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ادامه روند درمان را در منزل سپری می‌کند.

دوران نقاهت پس از جراحی و درمان محمد کاسبی با فیزیوتراپی در منزل برای تقویت جسمانی و توان حرکتی و البته تنفس با دستگاه اکسیژن همراه است که طبق گفته پزشک‌ها، این روند درمان تا ۶ ماه باید ادامه داشته باشد تا بازیگر سریال «سه دونگ سه دونگ» بتواند به راحتی به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد و باردیگر شاهد نقش آفرینی‌های او مقابل دوربین باشیم.

دوشنبه شب ۲۶ اردیبهشت محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت تلویزیون به بهانه بهبود وضعیت عمومی و پخش فصل اول سریال «خوش رکاب» از شبکه آی فیلم، گفتگوی کوتاه تلفنی با این شبکه تلویزیونی داشت.

کاسبی در این گفتگو درباره دلیل موفقیت و ماندگار شدن سریال‌های دهه ۸۰ مانند سریال «خوش رکاب» گفت: بزرگ‌ترین عاملی که باعث شد سریال «خوش رکاب» ماندگار شود، این بود که این سریال قبل از قرار گرفتن مقابل دوربین، فیلمنامه کامل توسط نویسنده نوشته بود و این فرصتی شد تا کارشناسی‌ها انجام شود و با تصویرسازی کامل تمام سکانس‌ها، «خوش رکاب» مقابل دوربین رفت.

وی ادامه داد: متاسفانه سریال‌هایی که در حال حاضر تولید می‌شود، همزمان با نوشتن فیلمنامه و بازنویسی آن تصویربرداری آغاز می‌شود و این نوشتن روزانه و یا ساعتی فیلمنامه از قوام و انسجام محتوایی سریال می‌کاهد.

بازیگر سریال «سر دلبران» تاکید کرد: تکمیل فیلمنامه قبل از شروع تصویربرداری ویژگی بسیار خوبی است که به موفقیت سریال ختم می‌شود، در این شرایط کارشناس‌ها می‌توانند درباره تک تک سکانس‌ها نظر دهند و عیوب و نواقص فیلمنامه را مرتفع کنند.

وی در پایان عنوان کرد: برای بازیگری هم باید بگویم که خود من به شخصه برای شکل‌گیری شخصیت خیلی تلاش کردم و سعی کردم تصویرسازی که در ذهنم از تقی شکل داده‌ام همراه با خلاقیت‌هایم به نقش و اجرای قابل قبولی ختم شود و خوشحالم که این سریال کار موفقی شد.

سریال «خوش رکاب» به کارگردانی و نویسندگی علی شاه حاتمی که برای اولین بار در نوروز ۱۳۸۲ روی آنتن شبکه یک قرار گرفت، با بازی محمد کاسبی، مجید صالحی، مریم سعادت، امیر نوری، مونا فرجاد، فرهاد جم و… هرشب ساعت ۱۸ پخش می‌شود و ساعت ۲ بامداد و ۱۰ صبح هم بازپخش آن روی آنتن شبکه آی فیلم می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.