چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹

به کارگردانی «کمال تبریزی»؛

«مارمولک» فردا به تلویزیون می‌آید

روحانی و سینما-مارمولک

سینماپرس: همزمان با ایام تعطیلات نوروز فیلم سینمایی «مارمولک» و برنامه «تاک» از شبکه‌های یک و دو سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «مارمولک» به تهیه کنندگی منوچهر محمدی و کارگردانی کمال تبریزی روز پنج شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۱ روی آنتن می‌رود.

داستان سینمایی مارمولک ماجرای رضا مثقالی معروف به رضا مارمولک دزد سابقه داری است که بارها دستگیر و زندانی شده، اما در آخرین دستگیری، اتهام او سرقت مسلحانه است. رضا را به زندانی تحویل می‌دهند که رئیس آن (آقای مجاور) مردی بسیار سختگیر و انعطاف‌ناپذیر است. او عقیده دارد باید آنقدر نسبت به مجرمان ـ با روش هایی خاص ـ سخت گیری کند که حتی فکر اعمال خلاف به مغزشان نرسد. رضا مثقالی در حادثه ای مجروح می‌شود و به بیمارستان خارج از زندان منتقل می‌شود. در آنجا لباس یک روحانی بیمار را می‌رباید و در لباس روحانیت موفق به فرار از زندان می‌شود. او با جایگاه اجتماعی که در لباس تازه پیدا کرده به یک شهر مرزی می‌رود تا از این طریق و با گذرنامه جعلی از کشور خارج شود اما به دلایلی با یک روحانی دیگر اشتباه گرفته می‌شود و امامت جماعت محلی را برعهده اش می‌گذارند. او با شیوه‌های خودش مردم را موعظه و راهنمایی می‌کند و چندین بار اعمال خلافکارانه اش با برداشت اشتباه دیگران، نیکوکاری قلمداد می‌شود.

 «مارمولک» فردا روی آنتن می‌رود

به هر حال در روستا مریدهای زیادی پیدا می‌کند و خود او نیز کم کم تحت تأثیر لباس و موقعیت جدید به اعمال مثبتی روی می‌آورد تا اینکه آقای مجاور رئیس زندان که همه جا به دنبال او می‌گردد، به سراغش می‌آیند اما او هم دیگر مایل نیست رضا را با دستبند دستگیر کند.

فیلم سینمایی «مارمولک»، بامداد جمعه ۵ فروردین از شبکه نمایش بازپخش می‌شود.

اردشیر رستمی (کاریکاتوریست، تصویرساز، مجسمه‌ساز، معمار، طراح لباس، شاعر و بازیگر) در سومین روز فروردین مهمان برنامه «تاک» می‌شود.

وی قبل از اینکه بازیگری را تجربه کند، کاریکاتورهایش در نشریات مختلف چاپ می‌شد و در این زمینه هم تبحر خود را نشان داده بود. آثار کاریکاتور، تصویرگری و نقاشی او در کتاب‌های دیگ دودزده، تیله‌ها، شب هزار و دوم، شهروند خط صفر، اناری‌ها، آفتاب مهتاب: قصه‌های پریان از سرزمین کره، گؤی اوزو داش ساخلاماز، به شیوه همه مادران‌ام، یاغیشلی نغمه، تلنگر، اردشیرنامه: طرح‌ها و نوشته‌ها و کشکول تحت ویندوز چاپ شده است. در پیشهٔ بازیگری، در نقش جوانی استاد شهریار در مجموعه تلویزیونی شهریار به کارگردانی کمال تبریزی، در نارنجی‌پوش به کارگردانی داریوش مهرجویی، لانتوری به کارگردانی رضا درمیشیان نیز ایفای نقش کرده است.

 «مارمولک» فردا روی آنتن می‌رود

ویژه برنامه نوروزی «تاک» با شعار «روایت ایده‌های قابل گسترش» در ایام نوروز ۱۴۰۱، میزبان چهره‌های مطرح حوزه‌های مختلف هنر و ورزش خواهد بود. مهمانان این برنامه در بخش اول برنامه به صورت تد اکس، روایت شکست‌ها و موفقیت‌ و فراز و نشیب زندگی خود را برای مخاطب بازگو خواهند کرد و در بخش دوم به سؤالات جذاب و متفاوت داریوش کاردان پاسخ خواهند گفت.

این برنامه کاری از گروه خانواده شبکه دو به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد است که در ایام نوروز، هرشب ساعت ۲۴ پخش می شود و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۳:۳۰ خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.