دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

در مراسم شب گذشته اهدا شد؛

جایزه بهترین فیلم بفتا برای «قدرت سگ»

بفتا

سینماپرس: «قدرت سگ» جین کمپیون با دریافت جایزه بهترین فیلم بفتا، حالا یکی از شانس‌های اصلی اسکار در بخش‌های بهترین فیلم و کارگردانی است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ددلاین، فیلم «قدرت سگ» نت‌فلیکس یکشنبه شب در مراسم بفتا آکادمی فیلم بریتانیا به عنوان بهترین فیلم شناخته شد.

این پیروزی در بزرگ‌ترین جوایز بریتانیا و همچنین شناخته شدن جین کمپیون کارگردان فیلم به عنوان بهترین کارگردان سال، باعث می‌شود این فیلم وسترن در صدر رقابت اسکار هم قرار بگیرد. کمپیون یک روز قبل جایزه بزرگ انجمن کارگردان‌های آمریکا را هم به خود اختصاص داده بود.

مراسم بفتای امسال به صورت حضوری در رویال آلبرت هال لندن برگزار شد و ربل ویلسون مسئولیت مجری‌گری آن را بر عهده گرفت.

در این مراسم فیلم «تل‌ماسه» شرکت برادران وارنر با پنج پیروزی بیشترین میزان جوایز را دریافت کرد و موفق به کسب افتخار در بخش‌های طراحی صحنه، جلوه‌های بصری ویژه، فیلمبرداری، صدا و موسیقی متن اوریجینال شد در حالی که هیچ فیلم دیگری موفق به کسب بیش از ۲ جایزه نشد.

در بخش بهترین فیلم همچنین «بلفاست» حضور داشت که برنده جایزه بهترین فیلم بریتانیایی شد. «پیتزای شیرین بیان» ساخته پل توماس اندرسون هم توانست جایزه بهترین فیلمنامه اوریجینال را برای او به ارمغان بیاورد. «به بالا نگاه نکن» نت‌فلیکس هم در میان نامزدهای بهترین فیلم بود اما برنده نشد.

ویل اسمیت برای «شاه ریچارد»، آریانیا دوبوس برای «داستان وست ساید» و تروی کوتسور برای «کودا» برندگان بخش‌های اصلی بازیگری بودند. در بخش بازیگری تنها کسی که به طور غیرمنتظره برنده شد جوآنا اسکانلان بود که برای فیلم بریتانیایی «بعد از عشق» جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول را گرفت.

یک سال قبل، بفتا و جوایز آکادمی اسکار در مورد بزرگ‌ترین جوایز کاملاً هماهنگ بودند چون «سرزمین آوارگان» به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد و برندگان در بخش‌های کارگردانی، انیمیشن، فیلم سینمایی بین‌المللی و فیلمنامه مشابه بودند.

جدیدترین فیلم جیمز باند یعنی «زمانی برای مردن نیست» برای تدوین، برنده جایزه شد و لاشانا لینچ بازیگر فیلم هم جایزه بهترین بازیگر نوظهور را با رای هواداران به خانه برد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.