دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

وزیر ارشاد:

«جشنواره فجر» باید مفاهیم عمیق قرآنی را آموزش دهد/سال آینده «مفاهیم قرآنی فیلم‌ها» مبنای امتیازدهی است

محمدمهدی اسماعیلی در مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد می‌گوید محک موفقیت همه بخش‌های وزارت ارشاد، در میزان جلورفت برنامه‌های قرآنی آنها است. در سال آینده اگر بخواهیم در جشنواره فجر امتیاز دهیم بر همین مبناست.

به گزارش سینماپرس، نشست هم‌اندیشی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با حضور اهالی رسانه در سالن جلسات آن معاونت برگزار شد.

اسماعیلی در این نشست با اشاره به اینکه هر فعالیتی که همراه با اخلاص باشد، برای انسان مغتنم است، گفت: رنگ و بوی فعالیتهای قرآنی و عترتی در بین سایر فعالیت‌های فرهنگی جلوه دیگری دارد. در حکمی که به این معاونت ارائه دادم، گزارش تفصیلی بابت هر بند از حکم دریافت خواهم کرد. امروز جامعه ما مشحون به فعالیتهای قرآنی و عترت است. رهبر معظم انقلاب ماه مبارک را با حفاظ و قراء شروع می‌کند، این یعنی اهتمام خود شخص معظم له درباره فعالیت‌های قرآنی. ما تا نقطه مطلوبی که رهبری نظام توقع دارند، خیلی راه داریم. همه اهتمام ما این است که در این دوره باید اتفاقات ویژه‌ای رخ دهد.

وی افزود: در این مجال نیاز است به چند مسئله مهم اشاره کنم؛ اول اینکه حتماً باید وضعیت ساختاری و بودجه‌ای اصلاح شود. شاید خیلی از افراد نظر بر این داشتند ساختار معاونت کوچک شود، در دوره بنده حداقلش این است به این عنوان لطمه نخورد. به لحاظ بودجه‌ای و منابع انسانی، تلاش داریم تمام توقعات بودجه‌ای را برطرف کنیم. من از همه فعالیت‌های آموزشی، ترویج و تبیلغی هم حمایت و هم پشتیبانی می‌کنم. چه کاری مهمتر از ترویج قرآن و عترت.

اسماعیلی پیرو صحبت‌های یکی از اعضای جلسه درباره تلاش عده‌ای از مسئولان در دولت قبل درباره حذف عنوان "عترت" از پیشوند معاونت قرآن و عترت به دلیل عدم لطمه به مسئله تقریب گفت: عترت مبنای وحدت در جهان اسلام است. هیچ مسلمانی نیست که عشق و محبت به عترت نداشته باشد. ما در قرن هفتم با اهل بیت 12 امامی مواجهیم. کتاب روضة الشهدا را ملاحسین واعظ کاشفی که از اهل سنت است،‌ نگاشت. تمرکز کتاب بر روی واقعهٔ کربلاست. این قدر شعاع نورانیت اهل بیت زیاد بوده که هر اندازه جلو آمدیم، این نور گسترش یافت. بنابراین هرچند در جزئیات اعتقادات تفاوت‌هایی باشد، اما در صورت کلی، اهل بیت مایه وحدت هستند و در کشور ما قرآن و عترت نیز محور تقریب مسلمین هستند و ما مفتخریم نظام دینی‌مان مبتنی بر همین امر است.

وی با تأکید بر اینکه در وزارتخانه شبکه وسیعی در اختیار داریم که باید با ظرفیت قرآنی کار خود را انجام دهند، گفت: محک موفقیت همه بخش‌های وزارت، در میزان جلورفت برنامه‌های قرآنی آنها است. در سال آینده اگر بخواهیم در جشنواره فجر امتیاز دهیم بر همین مبناست. منظورمان این نیست که حتماً داستان قرآنی باشد، بلکه باید مفاهیم عمیق قرآنی را آموزش دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.