سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

در چهلمین دوره جشنواره؛

اعتراض انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی به شرایط نشست‌های خبری جشنواره فیلم فجر

نشست خبری فیلم سینمایی«مرد بازنده»

سینماپرس: انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به شرایط نشست‌های خبری چهلمین دوره فجر آن هم همزمان با درگیری کشور با پیک ششم کرونا اعتراض کردند.

به گزارش سینماپرس، انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به شرایط نشست‌های خبری چهلمین جشنواره فیلم فجر اعتراض کرده و در پی آن بیانیه ای صادر کردند.

در متن این بیانیه آمده است:

جناب آقای مسعود نقاش‌زاده

دبیر محترم چهلمین جشنواره فیلم فجر

متاسفانه در سال‌های اخیر بارها و بارها شاهد حضور افراد غیررسانه‌ای با کارت اهالی رسانه در جشنواره فیلم فجر هستیم. نتیج این امر ازدحام بیش از اندازه در نشست‌های خبری فیلم‌هاست که مانع فعالیت حرفه‌ای عکاسان مطبوعاتی، خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌ها شده است.

در دوره‌های قبلی جشنواره نیز بارها انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی با اشاره به بی‌توجهی مسئولان جشنواره به شرایط کار حرفه‌ای عکاسان مطبوعاتی، آمادگی خود را برای مشاوره در برگزاری حرفه‌ای نشست‌های خبری، ایجاد جایگاه ویژه برای عکاسان و حفظ کرامت اهالی رسانه اعلام کرده بود. اما متاسفانه نه تنها پاسخی به این پیشنهاد داده نشد و در دوره‌های بعدی این وضعیت بهبود نیافت، بلکه در بسیاری موارد شرایط برای عکاسان مطبوعاتی سخت‌تر نیز شده است.

در آخرین اتفاق، در شرایطی که کشور درگیر پیک ششم کرونا شده است، نشست‌های خبری جشنواره فیلم فجر در فضایی بسیار کوچک و بدون تهویه، با حضور تعداد زیادی از افراد غیررسانه‌ای برگزار می‌شود که علاوه بر اختلال در فعالیت حرفه‌ای اهالی رسانه، سلامتی آن‌ها و خانواده‌هایشان را نیز به خطر انداخته است.

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ضمن حمایت از عکاسانی که برای حفظ شان و جایگاه عکاسی مطبوعاتی و همچنین حفظ سلامتی خود، نسبت به ترک نشست خبری فیلم «مرد بازنده» اقدام کردند، اعتراض شدید خود را به شرایط غیرحرفه‌ای ایجاد شده برای عکاسان مطبوعاتی در جریان نشست‌های خبری جشنواره فیلم فجر اعلام می‌کند و مسئولیت مستقیم سلامتی همکاران شرکت‌کننده در نشست‌های خبری را بر عهده برگزارکنندگان جشنواره می‌داند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.