دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

تهیه‌کننده برنامه «شما و سیما»:

«شما و سیما» ویترین تلویزیون است

شما و سیما

سینماپرس: محسن همایونی تهیه‌کننده برنامه «شما و سیما» درباره تغییرات این برنامه و رویکرد و هدفش توضیح داد.

به گزارش سینماپرس، برنامه «شما و سیما» جمعه‌ها پیش از ظهر از شبکه یک و بامداد روز جمعه از شبکه سه و بازپخش آن شنبه‌ها حوالی ظهر در شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.

برنامه «شما و سیما» در فصل جدید خود با تغییراتی همراه است که به همین دلیل با تهیه کننده این برنامه همراه شدیم تا درباره نوع تغییرات برنامه گفتگو کنیم، محسن همایونی در گفتگو با خبرنگار صبا توضیح داد: تغییرات عمده‌ای که از هفته آینده در برنامه اتفاق می‌افتد، بیشتر در بخش گرافیک و تیتراژهای برنامه است؛ تیتراژها و وله‌های برنامه با طراحی جدیدی روی آنتن می‌روند.

وی افزود: برنامه از لحاظ ساختاری، طبق اصول گذشته بدون تغییرهای اساسی و با سیر محتوایی سال‌های گذشته روی آنتن شبکه یک می‌رود.

این تهیه کننده گفت: «شما و سیما» در هر قسمت از برنامه ۳ یا ۴ آیتم از پشت صحنه مجموعه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مانند سریال‌ها، برنامه‌های استودیویی، مستند، دوبله و پویانمایی را بسته به زمان برنامه، پوشش می‌دهد.

همایونی با توجه به اهمیت آیتم گفتگوهای مردمی تصریح کرد: گزارش مردمی برنامه «شما و سیما» هر هفته در یکی از شهرستان‌ها با مخاطبان این برنامه همراه می‌شد و فصل گذشته در تهران، تبریز، ارومیه، یزد، مشهد، قم، رشت و اصفهان پیگیری شد. در فصل پیش‌رو با شهرهای بوشهر، قزوین و شیراز که به این آیتم اضافه شده است، همراه می‌شویم و قصد داریم با هماهنگی‌های انجام شده، تعداد این شهرها را برای ارتباط بیشتر با مردم افزایش دهیم.

وی در ادامه به مسائلی که در گزارش خبری این برنامه به آن پرداخته می‌شود اشاره کرد و گفت: در طول هفته خبرهایی که مرتبط با ساخت سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی است، مانند اخباری که کارگردانان و تهیه کنندگان مطرح می‌کنند، بازخوردهای مردمی و پوشش رسانه‌ها در دو باکس خبری با عنوان اخبار «شما و سیما»، بررسی می‌کنیم.

تهیه کننده «شما و سیما» افزود: البته پوشش یک برنامه یا مجموعه تلویزیونی فقط به یک برنامه ختم نمی‌شود و در آیتم‌های مختلف در هفته‌های مختلف، به صورت خبری و کوتاه درباره برنامه‌ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برنامه «شما و سیما» در تمام این سال‌ها استمرار داشته است، گفت: برنامه «شما و سیما» از جمله قدیمی ترین برنامه‌های سیما است. قبل از انقلاب هم با نام «شما و تلویزیون» پخش می‌شد و تا الان هم ادامه دار بوده است. «شما و سیما» گاهی در بحث ساختار دست‌خوش تغییراتی بوده که شیوه‌های تولید این برنامه فرق کرده است، به عنوان مثال زمانی این برنامه استودیویی و به همراه یک مجری روی آنتن می‌رفت و بعدها با محوریت نریشن اداره می‌شد که این تجربیات، باعث شد برنامه به سمت همان روال مجری و گزارشگر سابق خود هدایت شود.

وی افزود: من پنج سال است که تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارم، قبل از مسئولیت من، آیتم گزارش مردمی وجود نداشت. ما معتقد بودیم برنامه‌ای با نام «شما و سیما» باید به وجهه مردمی خود که از شما برمی‌گردد بیشتر توجه کند چرا که مشخص کردن نقش مردم در برقراری ارتباط صحیح با مخاطب تاثیر گذار است، از همین رو به همراه مصاحبه‌های مردمی که به برنامه اضافه شد، خوانش پیام‌های مردمی که از سامانه پیامکی به دست ما می‌رسید، آیتم جدیدی بود که به برنامه «شما و سیما» اضافه شد.

همایونی با اشاره به ارتباط خوب مخاطب با این برنامه تصریح کرد: به هر حال تولید «شما و سیما» یک ضرورت برای معاونت سیما است، از طرفی استقبال مردم از برنامه نوستالوژیک و قدیمی شبکه یک که با آن خاطره دارند سبب شد تا این برنامه فصل‌های متعددی را پشت سر بگذارند.

وی در پایان در تعریف برنامه «شما و سیما» گفت: با وجود برنامه‌هایی که تلویزیون برای حوزه‌هایی چون، ورزش، سینما، موسیقی و… مدنظر قرار می‌دهد، ضرورت وجود برنامه‌ای در رابطه با بررسی برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی و معرفی آن‌ها احساس می‌شود. عموم مردم مخاطب چنین برنامه‌هایی هستند و ادامه دار بودن برنامه «شما و سیما» در تمام این سال‌ها توجیه دارد. «شما و سیما» ویترین تلویزیون است که قصد دارد با ارائه گزارش از فعالیت‌ها؛ مجموعه‌ها و برنامه‌های در حال ساخت سیما با مردم همراه شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.