سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

گفتگوی سینماپرس با یک بازیگر پیشکسوت؛

رویگری: جشنواره فیلم فجر سال ها است هنرمندانی مثل مرا به طور کل نادیده می گیرد/ فیلمنامه کامل «شادروان» را نخواندم!

رضا رویگری

سینماپرس: رضا رویگری بازیگر پیشکسوت سینما که با فیلم سینمایی «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: جشنواره فیلم فجر سال ها است هنرمندانی مثل مرا به طور کل نادیده می گیرد به نحوی که من بارها از خودم سوأل کرده ام چطور بعد از ۶۰ سال حضور مستمر در سینمای ایران و تلاش برای اعتلای فرهنگ و هنر این مملکت نه یک بار بازی مان در این جشنواره کاندید شد و جایزه ای گرفت نه حتی مراسم بزرگداشتی برایمان ترتیب دادند!

بازیگر فیلم های سینمایی «اجاره نشین ها» و «بوتیک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سال ها است در این جشنواره جوایز به صورت ناعادلانه تقسیم می شود و رسماً بخش کثیری از هنرمندان که به زعم بسیاری از مردم و کارشناسان در کار خود استادانه فعالیت کرده اند نادیده گرفته می شوند.

وی ادامه داد: حالا جایزه هم نخواستیم! چرا مسئولان و دست اندرکاران این جشنواره حداقل یک نامی از من و امثال من نمی برند و به ما توجهی ندارند؟ مگر ما از کشور و کره دیگری آمده ایم که اینطور باید مورد بی توجهی و بی مهری قرار بگیریم و هیچ کس نیم نگاهی به ما نداشته باشد؟

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که آیا با توجه به اینکه این روزها در دوران کهنسالی همچنان برای شما دیده شدن و جایزه گرفتن دارای جذابیت است اظهار داشت: مشخص است که برای هر انسانی که همچنان مشغول کار و فعالیت است دیده شدن و جایزه گرفتن ارزش دارد و ضمن آنکه موجب ترقی و پیشرفت در کارش می شود دل او را شاد می کند.

رویگری در ادامه این گفتگو تأکید کرد: افسوس که گویا بنده از نظر مسئولان سینمایی و مدیران جشنواره ها هنوز حتی بزرگ نشده ام که برایم بزرگداشتی ترتیب دهند. به هر صورت این روزها می گذرد و روسیاهی به ذغال خواهد ماند!

بازیگر فیلم های سینمایی «مسافر ری» و «دیدار در استانبول» در خصوص فیلم «شادروان» و بازی اش در این فیلم اظهار داشت: فیلمنامه کامل «شادروان» را نخواندم و نقش کوتاهی در این فیلم دارم که امیدوارم همین نقش کوتاه مثل همیشه مورد توجه مردم خوب ایران که همواره حامی و پشتیبان من بوده اند قرار بگیرد. این برای من کافی است و اگر همچنان در سینما کار و فعالیت می کنم هم برای آن است که روزی ام را در بیاورم و هم برای آن است که مردم که سرمایه های زندگی ام هستند فراموشم نکنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.