یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

در اولین دوره؛

انتشار فراخوان جشنواره فیلم کوتاه «ماه»

جشنواره فیلم کوتاه ماه

سینماپرس: سازمان بسیج هنرمندان کشور به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه هنری اولین جشنواره هنری فیلم ۶۰ ثانیه‌ای خود را برگزار می‌کند.

به گزارش سینماپرس، به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه هنری در سطح کشور و ایجاد رقابت سازنده بین فیلمسازان و ایجاد جریان سازی در ایده پردازی فیلم کوتاه، سازمان بسیج هنرمندان کشور اولین جشنواره هنری فیلم ۶۰ ثانیه‌ای خود را برگزار می‌کند.

به گفته سیدامین جواهری دبیر جشنواره، فیلم‌هایی که با رویکردی خلاقانه و نوآورانه به موضوعات جهاد سلامت (مقابله با کرونا) که به نوعی محور اصلی جشنواره به حساب آمده تهیه شوند از اهمیت ویژه‌تری برخوردار هستند.

همچنین ترویج فرهنگ صرفه جویی، ترویج و گسترش نماز، وجدان کاری و معرفی الگوهای برتر، مبارزه با اعتیاد و ترویج ازدواج آسان از دیگر موضوعات جشنواره است.

تمامی اشخاصی که فیلم‌های کوتاه داستانی و تجربی خود را با مدت زمان حداکثر ۶۰ ثانیه (با دوربین موبایل یا دوربین حرفه‌ای) تهیه کرده‌اند، می‌توانند آثار خود را با تکمیل مشخصات فردی به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

دریافت آثار از ۱۸ دی ۱۴۰۰ آغاز و تا ۱۸ بهمن ماه ادامه خواهد یافت.

اسامی آثار راه یافته به بخش مسابقه ۲۲ بهمن ماه اعلام خواهد شد.

پس از مرحله انتخاب، ۳۰ فیلم به هیات داوران اعلام و فیلم‌های منتخب به مدت ۱ هفته در فضای مجازی اکران می‌شوند.

جوایز جشنواره

جایزه نقدی به مبلغ ۴ میلیون تومان به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره برای اولین فیلم برگزیده.

جایزه نقدی به مبلغ ۳ میلیون تومان به همراه لوح تقدیر برای دومین فیلم برگزیده.

جایزه نقدی به مبلغ ۲ میلیون تومان به همراه لوح تقدیر برای سومین فیلم برگزیده.

جایزه نقدی به مبلغ ۵ میلیون تومان به همراه تندیس به کانون بسیج هنرمندان شهرستانی که بیشترین تعداد آثار مرتبط با جشنواره را ارسال کرده باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.