یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

تکرار موفقیت «انگل»؛

«ماشینم را بران» بهترین فیلم انجمن ملی فیلم منتقدان آمریکا شد

فیلم ماشینم را بران

سینماپرس: «ماشینم را بران» برنده جایزه انجمن ملی فیلم منتقدان آمریکا شد و عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۲۱ را کسب کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، «ماشینم را بران» برنده جایزه بهترین فیلم انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا شده و یک جایزه دیگر به لیست بلند جوایز بزرگی اضافه کرده که تا به حال از گروه‌های منتقدان دریافت کرده است.

درام ژاپنی ساخته ریوسوکه هاماگوچی پیش از این برنده جایزه بهترین فیلم انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس و حلقه منتقدان فیلم نیویورک هم شده بود.

همچنین «ماشینم را بران» در کنار کسب عنوان بهترین فیلم، موفق به کسب جایزه بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر برای هیدتوشی نیشیجیما هم از انجمن ملی منتقدان شد.

در بخش بهترین فیلم پس از «ماشینم را بران» با کسب ۴۸ امتیاز، «مامان کوچولو» و «قدرت سگ» برندگان دوم و سوم شدند و به ترتیب ۲۵ و ۲۳ رای به دست آوردند.

فیلم‌های «داستان وست ساید»، «قدرت سگ» و «مامان کوچولو» از جمله نام‌هایی بودند که در چند بخش اصلی جزو نامزدهای اصلی بودند.

ریوسوکه هاماگوچی در بخش کارگردانی با ۴۶ رای بهترین کارگردان شد و جین کمپیون برای «قدرت سگ» و سلین سیاما برای «مامان کوچولو» دومین و سومین کارگردان منتخب شدند و به ترتیب ۳۶ و ۲۸ رای به دست آوردند.

پنه‌لوپه کروز به خاطر نقش‌آفرینی در «مادران موازی» برنده جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول شد. روث نگا برای «عبور» برنده جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل و اندرس دنیلسن لی برای «بدترین آدم دنیا» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد.

انیمیشن «فرار کن» جایزه بهترین فیلم غیرداستانی را به خود اختصاص داد و «شوالیه سبز» جایزه بهترین تصویربرداری را برد.

انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا سازمانی معتبر است که اعضایی از سراسر نشریه‌های برتر حوزه سرگرمی و همچنین اعضای آزاد سرشناس دارد. جاستین چنگ از لس آنجلس تایمز رییس هیات مدیره این سازمان است.

هر فیلمی که در سال ۲۰۲۱ در آمریکا چه در سینماها و چه در پلتفرم‌های استریمینگ اکران شده باشد، می‌تواند در این جایزه شرکت کند. برخلاف بسیاری از گروه‌های دیگر، این جایزه پروسه اعلام نامزدی ندارد. برنده جوایز اول و دوم و سوم برای هر بخش به همراه میزان رأیی که آورده‌اند، معرفی می‌شوند که اغلب نشان می‌دهد چقدر رقابت نزدیک است.

سال گذشته «سرزمین آوارگان» برنده جایزه بهترین فیلم شد و فقط با اختلاف ۲ رای توانست «نخستین گاو» را کنار بزند. پیش از آن هم «پارازیت» یا «انگل» بهترین فیلم منتخب این انجمن شده بود که در نهایت به عنوان بهترین فیلم اسکار هم انتخاب شد.

این انجمن در بخش بهترین فیلم خارجی انتخابی انجام نمی‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.