چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

لزوم همسویی با گفتمان انقلاب اسلامی در چهل سالگی جشنواره فجر/۲

توکلی: توجه به اهداف و آرمان های نظام و انقلاب در تمامی ارکان فرهنگی امری ضروری است/ سریال های شبکه نمایش خانگی به شدت سینما و جامعه را دچار انحراف کرده اند

هوشنگ توکلی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص لزوم همسویی با گفتمان انقلاب اسلامی در چهل سالگی فجر انقلاب گفت: بی تردید توجه به اهداف و آرمان های نظام و انقلاب در تمامی ارکان فرهنگی امری ضروری است و تنها معطوف به جشنواره فیلم فجر نمی شود؛ ما زمانی می توانیم حوزه فرهنگ و هنر را از این بحران کنونی نجات دهیم که مدیریتی واحد در حوزه فرهنگ و هنر شکل بگیرد و با رویکرد انقلابی بحران به وجود آمده در محتوای نازل آثار سینمایی و سریال های خانگی و... را رفع کند.

بازیگر فیلم های سینمایی «زادبوم» و «ماه وش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه امسال در چهلمین جشنواره فیلم فجر شاهد آن هستیم کارنامه دولت آقای روحانی است و نمی توانیم آن را به دولت سیزدهم منتسب کنیم اما دولت سیزدهم باید با درایت و هوشمندی از بین آثار متقاضی برای حضور در جشنواره فجر انقلاب بهترین ها را گلچین کند و اجازه ندهد تا آثاری بر ضد آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی در این رویداد حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: آنچه ما در جشنواره فیلم فجر می بینیم باید همگی به دیدگاه انقلاب اسلامی نزدیک باشد و این وظیفه مدیران و سیاست گذاران جشنواره است که با مدیریت صحیح و اصولی این قضیه را پیش ببرند.

این سینماگر سپس با انتقاد شدید از وضعیت وخیم تولیدات شبکه نمایش خانگی و ولنگاری رایج در این عرصه اظهار داشت: سریال های شبکه نمایش خانگی به شدت سینما و جامعه را دچار انحراف کرده اند؛ این تولیدات چه بخواهیم چه نخواهیم روی آثار سینمایی هم تأثیر منفی می گذارند. این آثار در حال نوعی فرهنگ سازی برای خود هستند و به شدت هم روی مخاطبان شان مسلط شده اند و ذائقه آن ها را به دست آورده اند و بیش از این نباید اجازه داد که در عرصه فرهنگ و هنر کشور یکه تازی کنند.

توکلی تأکید کرد: تا زمانی که یک مدیریت واحد در حوزه فرهنگ به وجود نیاید و هر کس در این حوزه ساز خودش را بزند اوضاع و احوال ما بهتر نخواهد شد. سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکیلاتی که در بخش خصوصی سریال های خانگی را تولید می کنند همگی باید یک مدیریت انقلابی واحد داشته باشند تا کمی از دامنه فضاحت های موجود در این عرصه کاسته شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: از سوی دیگر امیدوارم مدیران سینمایی از هم اکنون با تدبیر و عقلانیت توجه ویژه ای به تولید آثار انقلابی برای نمایش در جشنواره فیلم فجر سال آینده داشته باشند که اگر این اتفاق رخ ندهد بنده هیچ دورنمای خوبی را برای سینمای کشور تصور نمی کنم و آینده آن را تاریک می بینم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.