چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

نقش مقاومت اسلامی در سینما و تلویزیون/۲

سیدزاده: آرزوی حاج قاسم این بود که ما بتوانیم در عرصه ترویج و تبیین فرهنگ مقاومت اسلامی کارهای بزرگی انجام دهیم/ اگر به مسأله مقاومت نپردازیم نمی توانیم مدعی باشیم که منتظر ظهوریم!

سید سعید سید زاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در خصوص جایگاه و نقش مقاومت اسلامی در سینما و تلویزیون گفت: حاج قاسم با یک دنیا آرزو برای حوزه فرهنگی و هنری کشور رفت؛ آرزوی حاج قاسم این بود که ما بتوانیم در عرصه ترویج و تبیین فرهنگ مقاومت اسلامی کارهای بزرگی انجام دهیم و امیدوارم که دلسوختگان نظام و انقلاب با عزمی راسخ و با جدیت در این راستا گام های اساسی بردارند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب به خیر فرمانده» و «زیباتر از زندگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حاج قاسم ضمن اینکه حرکت های نظامی علیه دشمنان اسلام و قرآن را مدیریت می کرد همواره دغدغه های جدی در حوزه فرهنگی کشور داشت.

وی ادامه داد: از این رو بنده معتقدم ما باید در تمامی شقوق فرهنگی و هنری کشور از شعر و داستان گرفته تا تئاتر و نقاشی گام های اساسی برای محور ارزشمند مقاومت اسلامی برداریم و بیرق دار فرهنگ مقاومت باشیم. این اتفاق نیازمند افراد عاشق است که خوشبختانه در نسل جدید فرهنگی کشور ما شاهد حضور کسانی هستیم که به پیروی از ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای عاشقانه این حرکت را ادامه می دهند.

سیدزاده سپس با بیان اینکه اگر به مسأله مقاومت نپردازیم نمی توانیم مدعی باشیم که منتظر ظهوریم تصریح کرد: حوزه مقاومت احترام خاصی دارد؛ جبهه مقاومت مسیری است که اگر ما خودمان را داعیه دار و بانی حرکت مقاومت بدانیم قاعده اش این است که همانطور که رزمندگان و شهدا برای دفاع از ناموس و نظام و انقلاب و اسلام جنگیدند و جان دادند ما هم باید در عرصه فرهنگ بانی حرکت فرهنگی مقاومت باشیم.

این سینماگر متذکر شد: قاعدتاً حضور در این عرصه ساده نیست چرا که محور مقاومت ما را به آخر الزمان می رساند و ما اگر خواهان این اتفاق نیک هستیم باید پایمردی داشته باشیم و اگر در این راه عمل گرا نباشیم نمی توانیم با حرف ادعای آن را بکنیم که منتظر ظهور منجی عالم بشریت هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما تولید فیلم با محوریت زندگی و رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا چه میزان مورد نیاز است اظهار داشت: من ضرورتی برای این کار احساس نمی کنم و معتقدم اگر قرار است با زبان الکن فیلمی در رابطه با زندگی ایشان ساخته شود همان بهتر که این کار صورت نگیرد چرا که ممکن است تصورات مردم از سردار سلیمانی مخدوش شود آنچه در سینما و تلویزیون مهم است حرکت در مسیر حاج قاسم است و ما باید با تولید آثار شاخص جهانیان را با این حرکت آشنا کنیم و همه دغدغه و تلاش مان باید تولید آثاری در حوزه مقاومت اسلامی باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.