یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

روی آنتن شبکه مستند می‌رود؛

تاریخچه و پیشرفت‌های علم دندانپزشکی به روایت «دندان»

شبکه مستند

سینماپرس: مستند «دندان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسن علیزاده فرد تولید جدید شبکه مستند دوشنبه ۲۹ آذر ساعت ۲۰ پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، حسن علیزاده فرد کارگردان مستند «دندان» درباره این مستند و روایت آن به مهر گفت: «دندان» در ۵۳ دقیقه به تاریخچه و پیشرفت‌های علم دندانپزشکی در کشور پرداخته است.

وی درباره ساخت این مستند توضیح داد: به نظر رسید که دندانپزشکی به عنوان رشته‌ای پرسابقه در ایران در میان تولیدات رسانه‌ای مهجور مانده و کمتر در مستندها و برنامه‌های تلویزیونی به آن پرداخته شده است، همین فکر زمینه تولید مستند «دندان» را فراهم کرد.

علیزاده فرد افزود: «دندان» در ۴۵ روز تولید شد، بخش‌هایی از آن آرشیوی است و در آن از تصاویر و فیلم‌های موجود درباره تاریخچه دندانپزشکی، اینکه خمیر دندان و مسواک چطور اختراع شدند و… بهره برده‌ایم، در این مستند عبدالرضا معادی دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی به عنوان راوی همراه ماست و با چهره‌های دندانپزشکی درباره تاریخچه این حرفه و اینکه چطور یک دندان کشیدن ساده به علم دندانپزشکی منتج شد، گفت و گو می‌کند.

وی درباره ساختار این مستند گفت: نگاه ما در «دندان» صرفاً تاریخی نیست، بخش‌هایی از این مستند جنبه آموزشی دارد و سعی کردیم بینندگان را با موضوعاتی مثل بیماری‌های دهان و دندان و اینکه چطور باید از دندان‌های شیرخواران محافظت کرد آشنا کنیم، در این مستند حتی به هزینه‌های دندانپزشکی هم پرداخته شده است.

به گفته علیزاده در این مستند با متخصصان علم دندانپزشکی و همچنین با علی تاجرنیا رئیس جامعه دندان‌پزشکی ایران گفتگو شده است.

تهیه کننده و کارگردان این مستند حسن علیزاده فرد است و از دیگر عوامل آن می‌توان به مشاور پروژه: سید احمد مصطفوی، مشاور هنری و تصویربردار: عزت‌الله عزیزی، گوینده متن: معصومه آقاجانی، راوی: عبدالرضا معادی، صدابردار: محمدرضا شعبانی، تدارکات: علی سیفی، مدیر تولید: سید مهرداد قاسمی، تحقیق و پژوهش: مینا سیفی و ابوذر وهاب زاده و نویسندگان: حسن علیزاده فرد و نوید ایزدیار اشاره کرد.

این مستند دوشنبه ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود تکرار آن روز بعد ساعت ۹ خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.