شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

نظارت؛ حلقه مفقوده سینمای ایران/۷

نقدعلی: سینما باید نمایشگر اصول اساسی دین باشد/ دستگاه های نظارتی باید با حساسیت و هوشیاری هنرهفتم را از ابتذال تهی کنند

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت نظارت جدی بر تولیدات سینمایی گفت: سینما باید نمایشگر اصول اساسی دین و خواسته های مقام معظم رهبری باشد؛ خوشبختانه ما در طول سال های پس از انقلاب آثار فاخر سینمای در حوزه های دفاع مقدس، مقاومت اسلامی، ارزش های والای انسانی و... داشته ایم که نمونه این آثار باید در دولت سیزدهم تقویت شوند و جای آثار مبتذل را بگیرند.

نماینده مردم خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما یک فرصت است و ما باید سعی کنیم این فرصت بدل به تهدید نشود. قاعدتاً فیلمنامه نویسان و کارگردانان ما می توانند با جهت دهی درست فیلم های شان را به سمت و سویی هدایت کنند که ارتقای فرهنگ عمومی جامعه را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: سینمای ایران باید نشان دهنده دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و مواردی مانند خودکفایی در تولید، استقلال و... را به تصویر بکشد. سینما می تواند در عرصه های مختلف فرهنگ سازی کند. سینما می تواند آثاری ارزشمند در حوزه ترویج رزق و روزی حلال تولید کرده و بر ضد رشوه خواری و رشوه خواران آثاری را به تصویر بکشد. سینما می تواند مدیران را به چالش بکشد و در نقد کسانی که در تکالیف شان کم کاری می کنند کوشا باشد.

نقدعلی خاطرنشان کرد: علاوه بر انتظاری که ما از هنرمندان کشور به ویژه فیلمنامه نویسان، کارگردانان و تهیه کنندگان داریم باید دستگاه های نظارتی هم که ابزار بسیار خوبی برای مقابله با ابتذال هستند کارشان را درست انجام دهند. متأسفانه در سال های اخیر دستگاه های نظارتی همواره غفلت بسیاری داشتند و این در حالی است که این دستگاه ها می توانند به موقع تلنگرهایی برای رفع غفلت ها و سوق دادن فعالان عرصه فیلم و سینما به سمت ارزش ها و نهاده های فرهنگی بزنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دستگاه های نظارتی باید با حساسیت و هوشیاری هنرهفتم را از ابتذال تهی کنند تصریح کرد: دولت آقای رئیسی که با شعار تحول و عدالت محوری و خدمت به محرومین آمده باید با نظارت بیشتر در تمامی ارکان فرهنگی و هنری به ویژه سینما، هنر را به سمت ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی، تبلیغ ارزش های دینی و انسانی و امثالهم سوق دهد.

وی در پایان این گفتگو افزود: تنها مسأله ای که می تواند مانع از رسیدن به ارزش ها در سینما شود کم کاری مسئولان است چرا که مسئولان اداره سینما و سیاست گذاری این حوزه مهم را در دست دارند و با نظارت و ساماندهی درست و جدی باید مانع جدی بر سر راه ابتذال باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.