دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

انتظارات از هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر/۳

جلالی: جشنواره فجر انقلاب اسلامی جای آثاری که دل در گروی فرهنگ غرب دارند نیست/ مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی باید جلوی ولنگاری فرهنگی را بگیرند

حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی

سینماپرس: حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص انتظار از نحوه عملکرد هیأت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فجر انقلاب اسلامی جای آثاری که دل در گرو فرهنگ غرب دارند نیست و از این رو تنها باید فیلم ها و هنرمندانی که جشنواره فجر که برآمده از دل انقلاب اسلامی است را باور دارند و به معیارها و ملاک های مورد نظر این جشنواره پایبند هستند و دل در گرو نظام و انقلاب اسلامی دارند در این رویداد فرهنگی و سینمایی حضور داشته باشند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره های فرهنگی و هنری فجر برآمده از دل انقلاب اسلامی هستند. این جشنواره ها باید امید را در دل جوانان و جریان انقلابی همسو با باورها و ارزش های دینی و ملی بدمد و روز به روز تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه فقدان زیرساخت مناسب در جشنواره فیلم فجر باعث شده تا برخی آثاری که سنخیتی با عنوان «فجر» ندارند در این رویداد حاضر شوند اظهار داشت: جشنواره فجر انقلاب قطعاً باید محلی برای هنرمندانی باشد که متناسب با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی کار و فعالیت می کنند. فیلم های این جشنواره باید رویکرد ملی و انقلابی داشته باشند. تولیدات این جشنواره باید برآمده از ارزش های انقلابی باشند و خلاصه همه دست اندرکاران و برگزارکنندگان و تولیدکنندگان آثار جشنواره باید دل در گرو فجر انقلاب داشته باشند و اگر این اتفاق رخ بدهد قطعاً جشنواره سال به سال قدرت و قوت بیشتری پیدا خواهد کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد از بی توجهی هنرمندان و مسئولان به سوژه های ناب ملی، دینی و انقلابی تصریح کرد: ما سوژه های بسیار خوبی داریم که متأسفانه به آن ها درست پرداخته نمی شود. مسئولان باید بذرها را در زمین های مناسب بکارند تا بتوانند بهره برداری مناسب و محصول ارزشمندی داشته باشند. همه ما باید بدانیم بذر در شوره زار رشد نمی کند و محصول نمی دهد از این رو باید بستر لازم را فراهم آوریم تا سینمای ایران سرشار از تولیدات ارزشی، دینی و اخلاقی شود و این آثار بتوانند در ایام جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره فجر به نمایش درآیند.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی در پایان این گفتگو افزود: مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی باید جلوی ولنگاری فرهنگی را بگیرند؛ آن فردی که ارزش های دینی و انقلابی را قبول ندارد نباید در جشنواره فجر انقلاب حضور داشته باشد و انتظار ما این است که تمامی اعضای محترم هیأت های انتخاب و داوری جشنواره فجر، برگزارکنندگان و دست اندرکاران این رویداد سینمایی و هر کس به هر نحوی در برگزاری این جشنواره دخیل و سهیم است به این نکته بسیار مهم و کلیدی توجه ویژه داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.