سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

رئیس جدید سازمان سینمایی؛ چالش ها و انتظارات/۹

فلاح پور: چابک سازی و تجمیع نهادهای ناکارآمد تابعه سازمان سینمایی امری ضروری است/ آقای خزاعی دکان باندهای مافیایی را تخته کنید

اسماعیل فلاح پور

سینماپرس: اسماعیل فلاح پور کارگردان سینما گفت: چابک سازی و تجمیع نهادهای ناکارآمد تابعه سازمان سینمایی در ذیل این نهاد امری ضروری است البته متأسفانه ساختار کلی کشور از اساس غلط است و این مسأله تنها مربوط به سازمان سینمایی نمی شود و ما در ذیل بسیاری از سازمان ها و ارگان ها شاهد نهادهایی هستیم که تنها بودجه های بیت المال را می بلعند و دستاوردی هم ندارند.

کارگردان فیلم های سینمایی «تیک» و «حرفه ای» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بروکراسی های دروغین و کاذبی که ما در سینمای کشور شاهد هستیم یکی از عوامل مهم تضعیف سینما است. واقعاً دلیل این همه نهاد در ذیل سازمان سینمایی برای هیچ یک از سینماگران روشن نیست و این نهادها می توانند همگی در خود سازمان سینمایی تجمیع شوند.

وی ادامه داد: این نهادها جز اینکه آمارهای دروغین به مدیران بالادستی خود ارائه کنند هیچ ثمر و عایدی برای سینما ندارند. همچنین جشنواره های فراوان و عجیب و غریبی که با بودجه های چندین میلیاردی در سینمای ایران برگزار می شوند نیز یکی دیگر از معضلات اساسی هستند که امیدواریم آقای خزاعی با تدبیر و هوشمندی ویژه ای که دارند جلوی این بریز و بپاش ها از بودجه بیت المال را بگیرند و بودجه های آن رویدادها را صرف توسعه و ساختار سینما و همچنین رونق دادن به تولیدات نمایند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو خطاب به رئیس جدید سازمان سینمایی گفت: آقای خزاعی دکان باندهای مافیایی درون سینما را برای همیشه تخته کنید! این باندها که شما و همه ما به خوبی آن ها را می شناسیم همه همدست شده اند تا منافع مالی بیشتری برای خود و نزدیکان شان کسب کنند. آن ها نه دغدغه رشد و اعتلای سینما را دارند نه هیچ باور و اعتقادی! آن ها دکان دارانی هستند که سینما برایشان محلی برای درآمدهای کلان و سوددهی شده است.

فلاح پور تأکید کرد: یک بررسی ساده طی همین سال های اخیر به خوبی نشان می دهد چه کسانی از بنیاد سینمایی فارابی که یکی از همان نهادهای ناکارآمد ذیل سازمان سینمایی است، وام های کلانی گرفته اند و هیچ کارکردی برای سینما نداشته اند. خوب این وظیفه مدیر جدید سازمان سینمایی است که جلوی این بریز و بپاش ها و تاراج بیت المال توسط این اغیاران را بگیرد و اجازه ندهد آن ها دیگر بیش از این در سینما جولان بدهند.

وی متذکر شد: سینما باید به دست اهالی راستین خود بیفتد و باید جلوی این بریز و بپاش های عجیب در سینما گرفته شود. کمترین توقع ما از رئیس جدید سازمان سینمایی این است که با توجه به شرایط وخیم اقتصادی کشور اجازه ندهند حال سینما بیش از این خراب شود. ایشان برخلاف مدیران چند سال اخیر سینمای کشور برآمده از دل سینما هستند و فضای سینما را به خوبی می شناسند و به همین رو توقع مان این است که مقتدرانه با تمامی افرادی که باعث ضربه به سینما شده اند برخورد نمایند.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: این ویترین فعلی که ما سال ها است در سینمای ایران شاهد آن هستیم ویترین کامل و صالحی نیست! من امیدوارم آقای خزاعی با عملکرد شجاعانه شان ضمن کوتاه کردن دست مافیا از سینما، فراجناحی کار کنند تا همه سینماگران بتوانند مجدداً به این عرصه بازگشت داشته باشند، تولیدات متنوع در سینما زیاد شود و سینما بتواند نفسی به آسودگی کشیده و احیاء شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.