دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

رئیس جدید سازمان سینمایی؛ چالش ها و انتظارات/۲

نجفی: خزاعی باید با جسارت و شجاعت مدیران تمام نهادهای سینمایی را تغییر دهد و با رویکرد ملی و انقلابی دست به تحول در سینما بزند/ طی سال های اخیر سینما از مدیران ناآگاه ضربه خورد

احمد نجفی

سینماپرس: احمد نجفی تهیه کننده و بازیگر سینما در پی معرفی محمد خزاعی به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی گفت: آنچه ما امروز برای نجات سینمای کشور نیازمندیم تغییر و تحولات ۱۰۰ درصدی و اساسی است؛ خزاعی باید با جسارت و شجاعت مدیران تمام نهادهای سینمایی را تغییر دهد و با رویکرد ملی و انقلابی دست به تحول در سینما بزند! سینمای ایران نیاز به مدیرانی کاربلد، کارکشته، متعهد، انقلابی و دغدغه مند دارد نه مدیرانی از جنس مدیران سال های گذشته که فقط شعار دادند و هیچ قدم مثبتی برای سینما برنداشتند.

بازیگر فیلم های سینمایی «پایان نامه» و «سگ کشی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما نیاز به تغییر کامل و ۱۰۰ درصدی در تمامی بخش ها و زیرساخت های سینمای کشور داریم. خوشبختانه محمد خزاعی فردی شناخته شده در سینما است که کارهای خوبی داشته و در میان اهالی سینما از شهرت خوبی برخوردار است. او انسانی آگاه و باسواد است و از این رو انتظاری که اهالی سینما از وی دارند این است که با عجله فراوان و بدون فوت وقت دست به تغییرات اساسی در سینما زده و عقب افتادگی سینما را جبران کند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین کارهایی که محمد خزاعی باید انجام دهد این است که به هیچ عنوان درگیر اسامی نشود و از میان مدیران قبلی مدیری را انتخاب نکند. او باید برای زیرمجموعه های سازمان سینمایی به ویژه بنیاد سینمایی فارابی مدیری انقلابی و کارکشته را به کار بگیرد، مدیری که دغدغه کار داشته باشد نه اینکه بخواهد برای خودش باند و گروه تشکیل دهد و تنها از عده ای خاص حمایت کند و شعار بدهد.

این سینماگر با بیان اینکه رئیس جدید سازمان سینمایی کار بسیار سختی در پیش رو دارد و من صمیمانه برایش دعا می کنم اظهار داشت: محمد خزاعی باید مصمم و قاطعانه با فساد در سینما مبارزه کند و اجازه ندهد کسانی که اصلاً ارتباطی با سینما ندارند در سینما جولان بدهند و در عوض نیروهای متعهد و قدیمی سینما بیکار و خانه نشین باشند!

نجفی تأکید کرد: امروزه وضعیت اقتصادی و معیشتی اهالی سینما در بدترین شرایط ممکن است و رئیس جدید سازمان سینمایی باید رسیدگی به امور رفاهی و معیشتی سینماگران را در صدر کارهایش قرار دهد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «من یک ایرانی ام» در بخش دیگری از این گفتگو یادآور شد: طی سال های اخیر سینما از مدیران ناآگاه ضربه خورد و از این رو سینما نیاز به مدیری دارد که بتواند با اختصاص بودجه های مناسب برای بهبود اوضاع اقتصادی سینماگران تحول اساسی در زندگی آن ها به وجود بیاورد.

وی متذکر شد: اهالی سینما امروز بیش از هر چیز دیگری محتاج کار هستند و فرصت کار کردن باید برای یکایک سینماگران فراهم شود. باید تمام کم کاری های مدیران گذشته جبران شود تا سینما بتواند مجدداً احیاء شده و روی پای خودش بایستد.

نجفی تصریح کرد: سینماداران، سرمایه گذاران و تهیه کنندگان واقعی سینما طی سال های اخیر ضررهای مالی بسیاری دیدند و بعضاً ورشکسته شدند. میلیاردها تومان سرمایه این افراد خوبیده و سینما مدت ها است مخاطب جدی ندارد و این جزو وظایف مدیر جدید سینمایی است که این معضل مهم و اساسی را یک بار برای همیشه برطرف کند و تدبیری جدی برای رفع بحران در سینما داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.