یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

رئیس جدید سازمان سینمایی؛ چالش ها و انتظارات/۳

فضلی: سینما مرده و اهالی سینما به بدبختی افتاده اند!/ ورود بی رویه پول های کثیف سینما را آلوده کرده است

بایرام فضلی

سینماپرس: بایرام فضلی فیلمبردار و کارگردان سینما در پی معرفی محمد خزاعی به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی گفت: متأسفانه مدت ها است سینما مرده و اهالی سینما به بدبختی و فلاکت افتاده اند از این رو بنده فکر نمی کنم کسی بتواند دردی از این سینمای بحران زده و بخت برگشته درمان کند و اوضاع سینما را بهبود بخشد.

کارگردان فیلم های سینمایی «جن زیبا» و «باز هم سیب داری؟» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پیشینه و سابقه یکایک مدیران سینمایی این مسأله را ثابت می کند که ما نمی توانیم از مدیران انتظار بهبود اوضاع و شرایط را داشته باشیم چرا که هریک از مدیران همان رویه پیشینیان را پیشه خود می کنند و تدبیری برای رفع معضلات و مشکلات عدیده سینما ندارند.

وی ادامه داد: با اینکه آقای خزاعی را همه به خوبی می شناسیم و می دانیم که ایشان فردی برآمده از دل سینمای کشور هستند با این حال آنقدر اوضاع و احوال سینما آشفته و پریشان است که فکر نمی کنم ایشان حتی اگر دغدغه رفع معضلات را داشته باشند بتواند هنرهفتم را احیاء کنند.

فضلی با بیان اینکه مسائل و مشکلات سینمای ایران به هیچ عنوان محدود به کرونا نمی شود اظهار داشت: اینکه عده ای افراد می خواهند معضلات سینما را به گردن پاندمی کرونا بیندازند کاری اشتباه است چرا که سینمای ایران پیش از کرونا هم مرده بود و کرونا تنها مزید بر علت شد تا فلاکت و بیچارگی سینماگران بیش از پیش نمود عینی پیدا کند.

این سینماگر در همین راستا تأکید کرد: همانطور که شاهدیم امروزه با توجه به واکسیناسیون عمومی و رفع معضل پاندمی کرونا در بسیاری از کشورهای جهان صنعت سینمای شان جانی دوباره گرفته است چرا که علت ایجاد وقفه در سینمای آن کشورها فقط کرونا بوده اما در کشور ما اگر معضل کرونا هم برای همیشه رفع بشود ما باز همچنان با معضلات جدی در این حوزه روبرو خواهیم بود.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «نامه های باد» و «شرفناز» در پایان این گفتگو افزود: یکی از معضلات جدی سینما ورود بی رویه پول های کثیف و افراد ناشناس است. در واقع ورود بی رویه پول های کثیف سینما را آلوده کرده است و اگر مدیری دغدغه رفع بحران در سینما را دارد باید با این پدیده شوم مبارزه کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.