یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

لزوم ایجاد تحول در ساختار و رویکردهای رسانه ملی/۲

شلیلیان: «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی» و «ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی» باید سرلوحه کار رئیس جدید رسانه ملی باشد

عبدالرحمان شلیلیان

سینماپرس: عبدالرحمن شلیلیان کارگردان سینما و تلویزیون در پی انتصاب پیمان جبلی به ریاست سازمان صدا و سیما در خصوص لزوم ایجاد تحول در ساختار و رویکردهای رسانه ملی گفت: توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی» و «ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی» باید سرلوحه کار رئیس جدید رسانه ملی باشد چرا که کشور ما جمهوری اسلامی ایران است و ما مدعی یک سری مولفه های انقلابی و آموزه های دینی و اخلاقی هستیم و به تبع آن رسانه رسمی کشور نیز باید پا به پای این مولفه ها حرکت کند.

کارگردان سریال تلویزیونی «بچه‌های گروهان بلال» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: رسانه ملی باید این قدرت را داشته باشد تا آموزه های دینی و اخلاقی را به شکل هنری ارائه دهد. رسانه ملی هرگز نباید به صورت محافظه کارانه و کوته بینانه با مسائل ارزشی و اعتقادی برخورد داشته باشد. رسانه ملی باید از این ایستایی کنونی به پویایی برسد و علی الخصوص در تولیدات دفاع مقدسی و ارزشی و... نقشی موثر و کلیدی داشته باشد.

وی متذکر شد: مدیران رسانه ملی هرگز نباید مغلوب تفکرات و ایده هایی که توسط دشمنان تحمیل می شود باشند و باید با تعهد و باور به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر راست حرکت کنند و آموزه های اصیل دینی و ایرانی را که هویت جامعه ما را شکل داده ترسیم نمایند.

شلیلیان سپس با تأکید بر اینکه مدیران رسانه ملی باید دوراندیش باشند و به آینده نگاه کنند اظهار داشت: رسانه ملی باید از کلیشه های تکراری و کهنه پرهیز کند و حرف های نو که باب دل مخاطبان امروزی است بزند. البته این حرف ها همگی باید مبتنی بر آموزه ها و اخلاقیات و فرهنگی ایرانی-اسلامی باشند.

این کارگردان با تأکید بر اینکه در چند سال اخیر ما فقط محافظه کاری و مغلوب بودن را در رسانه ملی شاهد بودیم تصریح کرد: کارهای باری به هر جهت که نساختن شان از ساخته شدن شان بسیار بهتر بود و هیچ تأثیری نداشتند در این سال ها تولید و بودجه های هنگفتی از بیت المال برای ساخت آن ها هدر شد و امیدواریم دیگر هرگز شاهد چنین اتفاقات تلخ و ناراحت کننده ای در سانه ملی نباشیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: مقام معظم رهبری در حکم انتصاب آقای جبلی تأکید کردند رسانه‌ ملی دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ تحریف و تفتین و آسایشگاهی برای بهره‌ مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبایی و هنر و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است؛ همین یک جمله تکلیف مدیر جدید سازمان صدا و سیما را روشن می کند و امیدوارم ایشان با درک درست از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیری حرکت کنند که باعث شادی مردم انقلابی ایران اسلامی و کوری چشم دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.