سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران؛

ارزیابی و انتخاب آثار «جشنواره موسیقی نواحی ایران» به پایان رسید

جشنواره موسیقی نواحی ایران

سینماپرس: مرحله ارزیابی و انتخاب آثار چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران توسط اعضای هیأت انتخاب جشنواره در تالار رودکی تهران انجام شد.

به گزارش سینماپرس، فاروق رحمانی، دامون شش بلوکی، فواد توحیدی، مجتبی قیطاقی، بهمن حاج امینی و احمد بیت سیاح اعضای هیأت انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کنار محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره، ۲۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره را در روزهای سوم و چهارم مهرماه ارزیابی کردند و هنرمندان راه یافته به بخش نهایی جشنواره به زودی معرفی می شوند.

همچنین هیات انتخاب آثار و گروه های چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پس از ارزیابی آثار در نشستی با محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره و محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را درباره جشنواره نواحی بیان کردند.

انتخاب های شایسته ای در دوره چهاردهم رقم می خورد

محمدعلی مرآتی دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: به اعتقاد من جشنواره چهاردهم با حضور شما بزرگواران، انتخاب ‌های شایسته ای را رقم خواهد زد و البته استقبال از فراخوان امسال نیز نشان می‌دهد هنرمندان اقوام به تخصص های اصلی خودشان برگشته‌اند چرا که براساس محور های جشنواره، محدودیتی در ژانر و گونه های مختلف ندارند و به نظرم این روش هر چندسال یک‌بار در جشنواره تلخیص و تمرکز بیشتری در معرفی گونه های اصیل دارد چرا که این جشنواره هست که تابع تخصص و انتخاب واقعی موسیقیدان اقوام است که قطعا یک رنگ آمیزی متنوع تری را در این وحدت فرهنگی موسیقایی به وجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: خیلی خوشحالم که این مهم به کمک شما عزیزان و با پشتیبانی انجمن موسیقی ایران رقم خورده است.

دلیل انتخاب دبیر دوره چهاردهم جوانگرایی بود

محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این نشست عنوان کرد: از تمام شما عزیزان تشکر می‌کنم که قبول زحمت کرده و آثار چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی را داوری کردید. دبیری چهار دوره قبل این جشنواره برعهده احمد صدری بود که پیشنهاد و تاکید کرد که از هنرمندان جوان‌تر در این دوره از جشنواره برای دبیری انتخاب شود. آقای مرآتی سال گذشته در هیأت انتخاب جشنواره موسیقی فجر همکاری کرد و خوشحالیم که امسال به عنوان دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران فعالیت می کند.

وی افزود: دبیر جشنواره بلافاصله شورای سیاست‌گذاری را پیشنهاد کردند و چند جلسه را نیز به صورت آنلاین برگزار کردند و تم اصلی جشنواره و همچنین محورهای کلی فراخوان به دست آمد. سپس دبیر جشنواره هیأت انتخاب آثار را انتخاب و معرفی کردند و با توجه به اینکه جشنواره در کرمان برگزار می‌شود، وی به سمت انتخاب داوران از استان کرمان نیز رفتند که این موضوع نیز کار خوب و شایسته‌ای است.

وی یادآور شد: به هر حال امور چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با مدیریت دبیر جشنواره و نظرات شورای سیاستگذاری پیش رفته و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، انجمن موسیقی ایران و انجمن موسیقی کرمان زحمت اجرایی و پشتیبانی جشنواره را انجام می دهند.

چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با مشارکت استادان موسیقی ایران توسط دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن موسیقی ایران و حمایت و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از ۲۹ مهر تا ۲ آبان ماه سال جاری در کرمان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.