شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

وضعیت بحران زده سینمای کودک و نوجوان/۲

گمرکی: بسیاری از جشنواره‌ها مانند جشنواره فیلم کودک فقط بودجه های بیت المال را هدر می دهند/ مافیا مانع پخش درست فیلم های کودک می شود

غلامرضا گمرکی

سینماپرس: غلامرضا گمرکی تهیه کننده سینما در آستانه برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک در خصوص وضعیت بحران زده سینمای کودک و نوجوان گفت: یک جشنواره درست و ارزشمند در سینمای هر کشوری کافی است؛ همانطور که مثلاً سینمای فرانسه با جشنواره فیلم کن شناخته می شود و یا ایتالیا را با جشنواره فیلم ونیز می شناسند در سینمای ما هم وجود یک جشنواره ارزشمند مانند جشنواره فیلم فجر کافی است و باید همه فیلم ها در آن نمایش داده شوند از این رو بسیاری از جشنواره‌ها مانند جشنواره فیلم کودک فقط بودجه های بیت المال را هدر می دهند و باید جلوی این اتلاف بودجه گرفته شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سرتو بدزد رفیق» و «تارزن و تارزان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بسیاری از جشنواره ها در سینمای کشور ما تنها برای پر کردن جیب مسئولان برگزار می شوند و اگر این جشنواره ها منفعتی برای برگزارکنندگان شان نداشتند هرگز با اصرار برگزار نمی شدند!

وی ادامه داد: سینمای کودک و نوجوان سال ها است با معضلات جدی و اساسی در حال دست و پنجه نرم کردن است اما هیچ مدیری تدبیری برای رفع این معضلات، موانع و بحران ها نداشته و همین ها باعث افول سینمای کودک و نوجوان شده است.

گمرکی سپس با تأکید بر اینکه مافیا مانع پخش درست فیلم های کودک می شود تصریح کرد: خود سینماداران در کشور ما به گونه ای مافیای سینما هستند! در واقع آن ها هستند که اصلاً خط مشی سینما و تولید فیلم ها را تعیین می کنند و از این رو ما نیاز به مدیری در سازمان سینمایی داریم که جلوی زیاده روی ها و زیاده خواهی های این افراد ایستادگی کند و با اقتدار بتواند برای سینما خط مشی درست تعریف و تدوین کند.

این سینماگر متذکر شد: یکی دیگر از معضلات اساسی سینمای کشور و به تبع آن سینمای کودک و نوجوان تولید فیلم های سخیف است و به همین علت بخش گسترده ای از مردم از سینما بری شده و از تولیدات ملی حمایت نمی کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «ذوب شدن پادشاه» و «آقای سانسور» در خاتمه این گفتگو افزود: اما یکی از معضلات مهم و اساسی دیگر در سینمای کشور و بالاخص سینمای کودک و نوجوان این است که به واسطه ارتباطات بودجه تنها به افراد خاصی داده می شود و دست بخش اعظمی از سینماگران از بودجه و امکانات دولتی خالی است و به همین دلیل بسیاری افراد شایسته نمی توانند دست به تولید بزنند و تولید در انحصار عده ای افراد خاص است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.