چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

پنجمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران؛

راه‌یابی نیمی از آثار پذیرفته‌شده کانون به المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان

پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور

سینماپرس: اسامی اعضای پذیرفته شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در «پنجمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران» اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، اسامی ۲۶ اثر پذیرفته‌شده در بخش «ایده» و ۲۲ اثر پذیرفته‌شده در بخش «فیلم» «پنجمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران» در حالی منتشر شده است که نیمی از این راه‌یافتگان اعضای نوجوان کانون در سراسر کشور هستند.
بر این‌اساس امیرعباس خالصی‌فر با ایده «تغییر کاربری»، ثمینا شعفی با ایده «همسایه‌ سوال‌برانگیز»، متین غیور با ایده «چوب کبریت» از خراسان رضوی، شکیباسادات میرحسینی در بخش ایده با اثر «کوچولوی بدجنس» از استان سمنان و ثمین‌ عالی‌زاده با فیلم «دسته‌دار» از استان هرمزگان برخی از این اعضا هستند.
از استان فارس ثمین ابوالحسنی با فیلم «حضور گرم» و از استان البزر امیرمهدی براتی با فیلم «بچه گروفالو» به این المپیاد راه یافته‌اند.
در این میان استان اصفهان بیشترین برگزیدگان را به خود اختصاص داده است. در بخش فیلم، محمدمتین رستمی با انیمیشن «همدم»، سحر خانی با انیمیشن «فروت لند» و زینب صیفوری با انیمیشن «کرنال» و در بخش ایده، سحر خانی با اثر «نابغه»، محمدمتین رستمی با اثر «دست‌های خدا»، پوریا کاشی با اثر «ابر قهرمان» و علی‌اصغر سلیمانی با اثر «اشک‌های دودی» حضور خواهند داشت.
همچنین عارفه جعفری، هانیه اقبالیان، سینا قاسمی به ترتیب با فیلم‌های «کمی دورتر»، «کمد دیواری» و «گاری» از استان یزد در این المپیاد پذیرفته شده‌اند.
از همین استان عارفه فلاح و فرزاد برزگری با ایده‌های «آرزو» و «چادر نماز» نوجوان‌هایی هستند که در این رویداد حضور خواهند داشت.
زینب مزارعی عضو کانون کرمان با اثر «دیو دیگ به سر» و مهزیار حسینی‌تبار با اثر «چیستی نانو» از ملایر استان همدان نیز هر دو در بخش فیلم پذیرفته شده‌اند.
همچنین استان خوزستان نیز در هردو بخش موفق به حضور در این المپیاد شده است. ستایش یزدانی با ایده‌ی «رویای نقاش» و سوفیا رضایی با ایده‌ی «لیلا»، مجتبی خسروی‌فرد با ایده‌ی «یک افغان در میان ما»، و حسین شلاگه با فیلم «یه امروز بگذر» اسامی این نوجوانان است.
یادآوری می‌شود «پنجمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران»، از سوی بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ همزمان با سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.