سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

لزوم ساماندهی صنوف سینمایی در دولت سیزدهم/۷

صبرکن: دولت جدید باید تمام حمایت های مادی و معیشتی را مستقیماً و بدون واسطه گری نهادها و ارگان ها به دست سینماگران برساند/ امنیت شغلی نداریم!

مهوش صبرکن در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: مهوش صبرکن بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص لزوم ساماندهی صنوف سینمایی در دولت سیزدهم گفت: متأسفانه اغلب ادارات، سازمان ها و نهادهای مرتبط با سینما دچار آفت های جدی هستند و این آفت ها باعث می شود تا دست بسیاری از هنرمندان از مواهبی که دولت قرار بوده در اختیارشان بگذارد خالی بماند از این رو معتقدم برای رفع این معضل دولت جدید باید تمام حمایت های مادی و معیشتی را مستقیماً و بدون واسطه گری نهادها و ارگان ها به دست سینماگران برساند و دیگر این نهاد و آن نهاد را واسطه نکند!

بازیگر فیلم های سینمایی «زمهریر» و «زیباتر از زندگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ارتباط گرفتن با هنرمندان توسط مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی هیچ کاری ندارد! همه ما افراد حقیقی و دارای شماره ملی این مرز و بوم هستیم و به راحتی می توانند لیستی از تمامی فعالان در صنوف مختلف سینمایی تهیه کنند و خودشان به صورت مستقیم و بدون دخالت نهادهایی که عنوان صنف و... را با خود به یدک می کشند با ما ارتباط بگیرند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: این نهادها و ارگان ها همیشه به جای اینکه رفع مشکل کنند، مشکلات را پیچیده تر می کنند! بنده و همسرم محمود پاک نیت، چندین بار توسط همین نهادها به این مشکلات و معضلات برخورد کرده ایم و از این رو معتقدیم بهتر است هر کمک نقدی و غیرنقدی توسط مسئولان وزارت ارشاد و یا دستگاه های دیگر مستقیم به خود هنرمندان اختصاص داده شود.

صبرکن تأکید کرد: یکی از مهمترین اتفاقات تلخی که ما همواره شاهد آن بوده ایم این است که باندبازی و رفیق بازی در بسیاری از این نهادها بیداد می کند و همین باعث می شود بیشتر کمک های دولتی به جای آنکه به هنرمندان نیازمند برسد به دست کسانی برسد که نیاز مالی ندارند اما جزو دوستان مدیران فلان نهاد هستند!

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید با خود سینماگران در ارتباط باشد متذکر شد: امیدوارم هرچه سریع تر بتوانیم شاهد این اتفاق نیک باشیم تا حق در سینما به حق دار برسد. امیدوارم مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی صدای ما را بشنوند و درخواست مان را اجابت کنند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «یوسف پیامبر (ع)» و «روزگار خوش حبیب آقا» در بخش دیگری از این گفتگو یکی از معضلات اصلی هنرمندان و سینماگران را فقدان امنیت شغلی برشمرد و در این باره گفت: متأسفانه شرایط اسفبار، ضدفرهنگی و تلخی در پشت صحنه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی کشورمان حاکم است به نحوی که فقط از برخی افراد خاص در پروژه ها استفاده می شود که البته دلایل این اتفاق برای ما روشن است و قطعاً روزی در این باره روشنگری خواهیم کرد.

وی افزود: باندبازی در سینمای ایران بیداد می کند و این مسأله باعث شده تا افرادی که زندگی ساده ای دارند و در هیچ باند و گروه و دسته ای نیستند به شدت دچار آسیب شوند و کنار بمانند. متأسفانه نهادهای صنفی سینمایی نیز همواره درباره به وجود آوردن امنیت شغلی برای سینماگران شعار داده اند و این اتفاق هیچ گاه جنبه عملی به خود نگرفته است.

صبرکن در خاتمه اظهاراتش افزود: یکی دیگر از مهمترین کارهای دولت سیزدهم نیز باید رونق تولید در سینما باشد. امروزه بسیاری از هنرمندان در بیکاری مطلق به سر می برند و تا ابد نمی توان به آن ها کمک معیشتی رساند. هنرمندان کار می خواهند و دولت موظف است با تخصیص بودجه مناسب و مکفی شرایط تولید پروژه ها را تسهیل کند تا از این رهگذر بخش بیشتری از سینماگران بتوانند در پروژه ها حضور داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.