سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

لزوم ساماندهی صنوف سینمایی در دولت سیزدهم/۴

یوسفیان: در ۸ سال گذشته جز ریاکاری، خطا و فریب چیز دیگری را شاهد نبودیم/ کمک های معیشتی صندوق اعتباری هنر باید مستمر و دائمی باشد

داود یوسفیان

سینماپرس: داود یوسفیان تدوین گر پیشکسوت سینما در خصوص لزوم ساماندهی صنوف سینمایی در دولت سیزدهم گفت: در ۸ سال گذشته جز ریاکاری، خطا و فریب چیز دیگری را شاهد نبودیم و این مسأله نه تنها باعث بروز بحران جدی در عرصه فرهنگ و هنر که باعث بروز بحران در کل کشور و جامعه شد! از این رو امیدوارم مدیران دولت سیزدهم هرگز جا پای مدیران قبلی نگذارند و با افکار به روز و مترقی تمام تلاش خود را به کار ببرند تا آحاد افراد جامعه از بیچارگی که مدیران دولت قبل برایشان درست کردند رهایی پیدا کنند.

تدوین گر فیلم های سینمایی «گیلانه» و «پایان نامه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه وضعیت معیشتی کل افراد جامعه خراب است. بی شک جامعه سینمایی نیز از این قاعده مستثنی نیست به ویژه آنکه بحران کرونا باعث کاهش شدید تولیدات و بیکاری گسترده تر سینماگران شده است.

وی ادامه داد: البته متأسفانه به دلیل بی عدالتی که همواره در حوزه فرهنگ و هنر کشور ما وجود داشته عده اندکی افراد مرتب مشغول به کار هستند و پول های کلان می گیرند و زندگی های آنچنانی دارند اما بخش اعظمی از اهالی سینما دستشان به جایی بند نیست و حتی توان تأمین معاش روزانه شان را هم ندارند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه اولین قدم مسئولان فرهنگی و هنری دولت جدید باید رسیدگی به وضعیت صنوف و ارائه خدمات رفاهی، بیمه ای، معیشتی و... به اهالی سینما باشد اظهار داشت: مسئولان باید بدانند با کمک های موقت معضل زندگی سینماگران حل نمی شود؛ کمک های معیشتی صندوق اعتباری هنر باید مستمر و دائمی باشد و اگر این اتفاق رخ بدهد شاید مرهمی بر زخم های هنرمندان گذاشته شود.

یوسفیان در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد شدید از عملکرد یکایک مدیران و مسئولان دولت دوازدهم تصریح کرد: من امیدوارم تمامی کسانی که در دولت قبل مقام و مسئولیتی داشتند به زودی دادگاهی شوند. آن ها باعث و بانی معضلات اساسی مردم بوده و هستند و نباید فکر کنند که قسر در رفته اند!

تدوین گر فیلم های سینمایی «فراری» و «ناصرالدین شاه آکتور سینما» متذکر شد: مسئولان دولت جدید باید جریان نوینی را در سینما راه بیندازند. بی شک اگر همان تیپ مدیریت گذشته وجود داشته باشد هیچ امیدی به بهبود اوضاع نیست! ما نباید خودمان را گول بزنیم. باید جریان جدید با افکار جدید به معضلات سینما توجه جدی داشته باشد. هنرمندان طی ۸ سال اخیر بیچاره شده اند و این مدیران دولت سیزدهم هستند که باید آن ها را از این فلاکت نجات دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.