سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

کارگردان «گاندو»:

در «گاندو» این هشدار را به مدیران، مسئولان، مقامات و مردم دادیم که نفوذ همواره بیخ گوش شماست و باید مراقبت کرد

سریال گاندو

سینماپرس: کارگردان «گاندو» گفت: ما با گاندو گفتیم که از مسئولان شفافیت و از نیروهای امنیتی برخورد قاطع خواستاریم.

به گزارش سینماپرس، جواد افشار کارگردان سریال تلویزیونی «گاندو»، در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، درباره بازتاب‌های سریال گاندو گفت: سریال «گاندو» به دلیل نزدیک بودن با دغدغه‌های مردم مورد توجه قرار گرفت. تمامی آدم‌ها می‌توانند خودشان را در سریال «گاندو» به خاطر گفتمان مطالبه‌گری آن سهیم بدانند؛ چرا که صدای تمام افراد جامعه در آن شنیده شده بود. ما با گاندو گفتیم که از مسئولان شفافیت و از نیروهای امنیتی برخورد قاطع خواستاریم.

وی ادامه داد: نمره قبولی را باید از مردم بگیریم؛ خوشبختانه مردم کار را دوست داشتند و بازخوردهای خوبی از آن گرفتیم. مجموعه‌ای که در تلویزیون پخش می‌شود و در فضای مجازی و ماهواره درباره آن صحبت می‌کنند و میزگرد برایش می گذارند، حتماً مسیرش را درست رفته است.

افشار عنوان کرد: عکس‌هایی که از مأموران MI۶ پخش شد، تنها بخشی از پرونده ای بود که سرویس‌های امنیتی در اختیار ما گذاشتند و برای اولین بار در سریال گاندو رونمایی شد. این نشان دهنده اشراف کامل نیروهای امنیتی ما بر حرکات دشمنان بود. نیروهایی که فداکاری می‌کنند و قهرمانانه در مقابل سرویس‌های کهنه کار و ریشه دار MI۶ می ایستند.

این کارگردان اظهار کرد: «گاندو» هم برای ما و هم برای مخاطبان چالش ایجاد کرد. مخاطبان ما دو دسته بودند یک عده کسانی که مطالبه گرند و یک عده کسانی که می‌بایست، پاسخگو باشند و این خود چالش جالبی برای ما بود.

وی ادامه داد: ما در «گاندو» موضوعاتی را مطرح می‌کردیم و به نمایندگی از مردم مطالبه‌گری داشتیم. این شفاف سازی باعث می‌شد مردم منتقد باشند و خواسته‌هایی داشتند که باید مسئولان پاسخگو می بودند. متاسفانه نه تنها یک وقت‌هایی پاسخگویی برای آن‌ها وجود نداشت؛ بلکه هجمه و تخریب برای آن مطالبه هم بود.

کارگردان سریال کیمیا اظهارکرد: گاندو این گفتمان را ایجاد کرد که دیگر هیچ کسی به خودش اجازه این را نمی‌دهد که چیزی را از مردم پنهان کند. ما در سریال «گاندو» این هشدار را به مدیران، مسئولان، مقامات و مردم دادیم که نفوذ همواره بیخ گوش شماست و باید مراقبت کرد.

افشار در پایان بیان کرد: قطعاً ما ضعف‌هایی داشتیم و کم و کاستی‌هایی وجود داشته است؛ این ژانر و ساختار جدید بود و در آثار تلویزیونی ما تجربه نشده بود و برای خود من هم تجربه جدیدی بود. امیدوارم همچون نقاط قوت کار که دیده شد و مورد توجه قرار گرفت، مردم نقاط ضعف ما را هم با لطفشان ببخشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.