سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

محمد مختاری:

نقش «ابراهیم شریف» در «گاندو» نقشی است که به خاطر حساسیت‌های خاص خودش بارها بازنویسی شد

محمد مختاری

سینماپرس: محمد مختاری بازیگر سریال تلویزیونی «گاندو» از تجربه ایفای نقش جاسوس در این مجموعه سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، محمد مختاری بازیگر سریال «گاندو» درباره حضورش در این سریال و ایفای نقش یک جاسوس به مهر اظهار داشت: بعد از تماسی که با من از طرف گروه کارگردانی «گاندو» گرفته شد دعوت شدم که با آقای جواد افشار دیداری داشته باشم و یکی از نقش‌های اصلی سریال را که خیلی هم مهم است به من پیشنهاد داد؛ نقش یک جاسوس به نام ابراهیم شریف نقشی که به خاطر حساسیت‌های خاص خودش بارها بازنویسی شد و برایشان مهم بود که این نقش در کار درست دربیاید و تاثیرگذار باشد.

جواد افشار برای ایفای نقش به من کد داد

وی ادامه داد: جواد افشار کمی از خصوصیات نقش ابراهیم شریف را برایم توضیح داد و کدهایی را برای پیدا کردن این شخصیت به من ارائه کرد. او یادآور شد که این نقش از نظر کاری در آینده جایگاه خوبی را در این حرفه از نظر بازیگری برایم بوجود می‌آورد که من هم با شناختی که از کارهای قبلی و توانایی‌های آقای افشار داشتم مخصوصاً سری اول گاندو پذیرفتم که در خدمت ایشان و سریال گاندو باشم و نقش ابراهیم شریف را بازی کنم.

مختاری درباره نظرش نسبت به نقش عنوان کرد: وقتی من برای اولین بار فیلمنامه را خواندم متوجه شدم نقش ابراهیم شریف حالا به دلایلی یا به خاطر بازنویسی‌های چند باره خیلی پرداخت نشده و در حد چند خصوصیت و اینکه کجا متولد شده و کجا درس خوانده آن‌هم از زبان محمد و نقش‌های دیگر بیان می‌شود و غیر از اینها دیگر چیزی وجود ندارد.

نقش منفی را باید به گونه‌ای بازی می‌کردم که لو نرود

بازیگر «گاندو» اضافه کرد: این کار را برای من سخت می‌کرد که چطور می‌توانم نقش را بشناسم و از نظر خانوادگی، روحی، روانی، گذشته‌اش، خصوصیات اخلاقی، رفتارهای ظاهری و… تجزیه و تحلیلش کنم و از همه مهمتر اینکه این نقش منفی است اما در بازی باید ارتباطش با اهالی محلی چنان باشد که او را راحت بپذیرند و باورش کنند و به اهدافش برسد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این نقش اظهار کرد: باید سعی می‌کردم از ابتدا این شخصیت توسط بیننده در سریال لو نرود که آدم منفی فیلم است بلکه کم کم متوجه و غافلگیر شود بر خلاف خیلی از سریال‌ها که از همان اول آدم منفی مشخص است و دستش برای مخاطب رو می‌شود. بعضی وقت‌ها ظاهر نقش‌های منفی و شکل و شمایل آن‌ها، هویت آن‌ها را نشان می‌دهد اما شریف در ظاهری آراسته و قابل اعتماد و با برخوردی متین و مردم دار هویت اصلیش را پنهان می‌کند و حتی خودش را دلسوز مردم و زندگیشان نشان می‌دهد تا در دل آن‌ها جا باز کند و حرفش را بپذیرند و به هدفش برسد، او در واقع گرگی در لباس میش است.

بازیگر «گاندو» در بخش دیگر درباره اینکه چگونه خود را به نقش نزدیک کرده است، توضیح داد: برای اینکه بفهمم و تصویر ذهنی از این آدم در دانشگاه و محل تحصیلش داشته باشم عکس‌های دانشگاه سواس انگلستان و دانشجویان آنجا را دیدم و مطالبی را درباره آن دانشگاه خواندم که چطور این افراد آنجا برای کارهای جاسوسی در کشورهای مختلف آموزش می‌بینند.

می‌گفتند بلایی سر محمد بیاوری مادرم نفرینت می‌کند

وی با اشاره به بازخوردهایی که از مردم دریافت کرده است، گفت: پس از پخش سریال به نوعی همه شوکه شده بودند از اینکه نقش منفی بازی کرده بودم، خیلی از مردم و دوستان و آشنایان می‌گفتند بعد از سال‌ها نقش‌های مثبت یک دفعه پوست انداخته‌ای و این لازم بود. در فضای مجازی هم نظرهایی می‌دادند که برایم جالب بود هم کلی تعریف و تمجید کرده بودن و هم حالت انزجار داشت. برخی نوشته بودند «چقدر سنگدلی»، یا «برای یک لحظه هم تصویرت را نشان می‌دهد حالمان بد می‌شود»، برخی هم می‌گفتند «وای به حالت اگر بلایی سر محمد (وحید رهبانی) بیاوری، مادرم نفرینت می‌کند» و در کل بازخوردهای مختلفی گرفتم.

مختاری درباره فصل جدید این سریال و اینکه چقدر می‌تواند مخاطب را جذب کند، اظهار کرد: من کل فیلمنامه را نخوانده‌ام و فقط سکانس‌هایی که خودم در آنها بازی داشتم را مطالعه کردم اما با دیدن سری اول «گاندو» و ۱۳ قسمتی که از سری دوم سریال در ایام نوروز پخش شد و کار آقای افشار و دیگر عوامل باید بگویم لحظه‌های هیجان‌انگیز، اکشن و غافلگیر کننده‌ای در این سریال هست که مردم باید بی‌صبرانه منتظر دیدن آن باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.