یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

۸ سال ترویج لودگی، ابتذال و سیاه نمایی در شبکه نمایش خانگی/۴

محمدی: ابتذال گسترده تولیدات نمایش خانگی به سیاست گذاری های نامناسب مدیران سینمایی دولت یازدهم بازمی گردد/ این حوزه طی سال های اخیر بدل به حیات خلوتی برای سرمایه داران مسأله دار شد!

محمد محمدی

سینماپرس: محمد محمدی مدیر روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح در خصوص ۸ سال ترویج لودگی، ابتذال و سیاه نمایی در شبکه نمایش خانگی در دولت تدبیر و امید گفت: انحراف و ابتذال گسترده تولیدات نمایش خانگی به سیاست گذاری های نامناسب مدیران سینمایی دولت یازدهم بازمی گردد چرا که نطفه شبکه نمایش خانگی در دولت یازدهم بسیار بد و ناپسند و نامیمون پایه گذاری شد و اگر امروز در این حوزه دچار معضل و چالش جدی هستیم به نطفه گذاری غلط مدیران فرهنگی و سینمایی دولت یازدهم بازمی گردد.

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس یادآور شد: ما هرگز فراموش نمی کنیم که دی ماه ۹۴سال طی حکمی از سوی ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی وقت، فردی برای مدیریت حوزه تولیدات خانگی انتخاب شد و بعد از آن مجوزهای آثاری در آن زمان صادر شد که با انتقادات تندی از سوی جامعه و اهالی رسانه همراه گشت.

وی ادامه داد: سریال «ممنوعه» در همان سال ها منتشر شد؛ مسابقه «۱۳ شمالی» و امثالهم نیز در همان سال ها پخش شدند که تمامی این آثار وقیحانه و ناپسند و زشت و سراسر ابتذال بودند.

محمدی خاطرنشان کرد: هنوز برای بسیاری افراد جای سوأل است که با کدام تدبیر و درایت از سوی مدیران سینمایی سریالی مجوز گرفت که در آن رابطه جنسی علنی نشان داده می شد؟ چرا هیچ فرد و نهادی جلوی ترویج ابتذال توسط این مدیران را نگرفت؟

این کارشناس رسانه متذکر شد: در همان سال ها انیمیشن هایی از سوی مدیران سینمایی مجوز گرفتند و به خانه های مردم رفتند که سرشار از صحنه های شرم آور بودند. خانواده های از همه جا بی خبر با اعتماد به مجوزهای وزارت ارشاد رسماً پای فساد را به خانه های خود باز می کردند و این اتفاقات دست به دست هم داد تا امروزه شاهد ابتذال مفرط و زننده ای در شبکه نمایش خانگی باشیم.

وی تأکید کرد: بی تردید شبکه نمایش خانگی ظرفیت و پتانسیل بسیار مهمی برای فرهنگ سازی دارد و بنده امیدوارم مدیران دولت سیزدهم با انتخاب مدیران آگاه و آشنا به امور بتوانند ریشه فساد و ابتذال در تولیدات شبکه نمایش خانگی را برای همیشه بخشکانند. ما باید بدانیم نیاز امروز خانواده ها چیست؟ خانواده ها چه مناسباتی دارند؟ ما باید از خودمان سوأل کنیم چرا باید در آثار نمایش خانگی روابط جنسی و سبک زندگی غربی از نوع مبتذل را نشان دهیم که هیچ سنخیتی با خانواده های ایرانی ندارد؟

محمدی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به فسادهای گسترده مالی در شبکه نمایش خانگی اظهار داشت: این حوزه طی سال های اخیر بدل به حیات خلوتی برای سرمایه داران مساله دار شد! خیلی ها آمدند به اسم سرمایه گذاری در این حوزه پولشویی کردند که این اتفاق نیز مایه حیرت و تأثر است.

وی در پایان این گفتگو افزود: در یک جمله می توان گفت شبکه نمایش خانگی در این سال ها در دست باندهای فساد اخلاقی و فساد اقتصادی بود و ان شاالله با مدیریت صحیح و دغدغه مندانه مدیران دولت سیزدهم دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی در این حوزه نخواهیم بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.