چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

به صورت جداگانه صورت گرفت؛

پیام تسلیت رئیس و دو معاون رسانه ملی برای درگذشت حمید مجتهدی

اعلام زمان مراسم تشییع داوود سیدی گرفمی-تسلیت-انالله و اناالیه راجعون

سینماپرس: علی عسکری رئیس صداوسیما، حمید شاه آبادی معاون سیما و علی دارابی معاون امور استان های رسانه ملی در پیام هایی درگذشت حمید مجتهدی سازنده مستند «ایران» را تسلیت گفتند.

به گزارش سینماپرس، رئیس رسانه ملی در پیامی درگذشت حمید مجتهدی مستندساز متعهد و پیشکسوت را تسلیت گفت.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مستندساز متعهد و پیشکسوت آقای حمید مجتهدی را به جامعه هنری، مستندسازان و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گویم. کارهای ماندگار آن مستندساز با تجربه همواره در اذهان خواهد ماند و در تاریخ مستندسازی ایران جاودانه خواهد شد. از درگاه خداوند تعالی برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.»

همچنین حمید شاه آبادی معاون سیما در پیامی درباره درگذشت حمید مجتهدی نوشت:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مستندساز توانمند و پیشکسوت، مرحوم حمید مجتهدی، برای جامعه هنری ایران یک خسران و برای اینجانب موجب اندوه شد. آن مرحوم ۲۰ سال از عمر گران بهای خودش را صرف تولید مجموعه مستند «ایران» و معرفی شاخصه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری کشور عزیزمان برای پخش از رسانه ملی کرد.

اینجانب مراتب تسلیت خود را به خانواده داغدار مجتهدی و جامعه هنری کشور ابراز داشته و برای آن عزیز سفر کرده علو درجات را از درگاه حق مسئلت دارم.»

در متن پیام تسلیت علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما نیز آمده است:

«هنرمندی که عاشقانه زیست و عاشقانه رفت

سال‌ها بود او را می‌شناختم، از همان سال‌ها که در مرکز فارس، با هنر پیوندی دیرینه داشت و دغدغه‌اش فرهنگ و هنر و ایران بود و مستند ایران را با همه جاذبه‌های هنری و فرهنگی ایران زمین با عشق ساخت.»

در ادامه این پیام عنوان شده است: زمانی که من در معاونت سیما بودم چندین قسمت از مستند ایران توسط این هنرمند نام آشنا ساخته شد و بعدها که به معاونت امور استان‌ها آمدم، او نیز کار تولید مستند هنر را در سیمای مرکز فارس انجام می‌داد و آخرین اثر او نیز مستندی بلند درباره اربعین بود، مستندی که مجتهدی با عشق و خلوص نیت و با پای پیاده همراه با زائران حسینی ساخت تا ارادت قلبی خود را به اباعبدالله الحسین (ع) با شکوه و زیبایی تمام به تصویر بکشد و دریچه‌ای متفاوت به روی مخاطب برای نگریستن به صف طولانی زائران کربلا بگشاید.

دارابی با اشاره به تجلیل از حمید مجتهدی در جشنواره تولیدات مراکز که در شهر اهواز و استان خوزستان برگزار شد آورده است: چه ناباورانه و دلگیر، این اتفاق تلخ را شاهد بودیم که روزگار به هنرمند عزیزمان وفا نکرد تا آخرین برساخته خود یعنی «مستند هنر» را که به دستاوردهای چهل و سه ساله رسانه ملی می‌پرداخت، به تماشا بنشیند و غبار خستگی از شانه‌های نحیفش بتکاند؛ مستندی که جغرافیای فارس و مازندران و تهران و سیستان را در قاب تصویر گرفته بود و این روزها در دست تدوین است.

در پایان پیام معاون امور استان‌ها عنوان شده است: و اینک، چه چاره از تمکین، آن هم آنجا که قضا حمله کند، آری، باید دل به رضای الهی سپرد و تسلیم اراده الهی شد. تنها یاد خوب و خاطره مهربانی‌های حمید مجتهدی می‌ماند و گفتن تسلیتی از صمیم قلب، که باید به خانواده محترم و بازماندگان ایشان هدیه کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.