یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

۸ سال عملکرد حوزه پویانمایی/۲

کشکولی نیا: اغلب نیروهای متخصص حوزه انیمیشن یا مهاجرت کرده اند و یا تصمیم به مهاجرت دارند/ نیازمند حمایت همه جانبه و ۱۰۰ درصدی دولت از تولید و عرضه آثار پویانمایی هستیم

مریم کشکولی*

سینماپرس: مریم کشکولی نیا کارگردان انیمیشن و مدرس گروه انیمیشن دانشگاه سوره و دانشکده هنرهای زیبا گفت: نیروهای متخصص در حوزه تولید آثار پویانمایی در کشور ما بسیار اندک هستند به همین علت ما برای تولید انیمیشن های سینمایی با مشکل روبرو هستیم؛ یکی از عمده دلایل این اتفاق آن است که اغلب نیروهای متخصص حوزه انیمیشن یا مهاجرت کرده اند و یا تصمیم به مهاجرت دارند و این روند اگر همچنان ادامه داشته باشد این حوزه با خسارت های جدی مواجه خواهد شد.

این عضو هیأت‌ مدیره انجمن سینمایی فیلم‌سازان انیمیشن ایران (آسیفا) در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما نیازمند حمایت همه جانبه و ۱۰۰ درصدی دولت از تولید و عرضه آثار پویانمایی هستیم؛ بی تردید هرچه این حمایت بیشتر شود باعث سربلندی کشورمان در عرصه های جهانی خواهد شد.

وی ادامه داد: مدیران فرهنگی و سینمایی باید تدبیری اندیشه کنند تا از جوانان و دانشجویان این حوزه حمایت شود. ما هرچه بیشتر از فعالان حوزه انیمیشن حمایت کنیم با آثار باکیفیت تری مواجه خواهیم شد که مردم برای تماشای آن سرودست می شکنند و در بازارهای بین المللی نیز مورد توجه بسیار قرار خواهند گرفت.

کشکولی نیا با بیان اینکه برخی بی توجهی ها باعث دلسردی فعالان حوزه انیمیشن شده است اظهار داشت: مدیران سازمان سینمایی باید حتماً از متخصصان و فعالان حوزه انیمیشن به عنوان مشاور بهره بگیرند تا بتوانیم شاهد رشد این هنر-صنعت در کشورمان باشیم چرا که لزوماً هیچ یک از مدیران از نزدیک با انیمیشن آشنایی ندارند و این مشاوره مشاوران است که می تواند آن ها را برای حمایت ویژه از این عرصه مهم مجاب کند.

کارگردان پویانمایی «قدم یازدهم» در خاتمه این گفتگو افزود: خوشبختانه ما در حوزه انیمیشن سازی کوتاه عملکرد قابل قبولی داریم و در حوزه سریال سازی هم روز به روز در حال بهتر شدن هستیم و سیر صعودی داریم و تنها ضعف اصلی ما در حوزه تولید انیمیشن های سینمایی است که ان شاالله با درایت و توجه ویژه مدیران جدید فرهنگی و سینمایی این معضل اساسی نیز برطرف خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.