شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

مدیر سینما آزادی:

فدراسیون فوتبال می‌گوید من حق پخش خودم را از اکران فوتبال در سینماها می‌خواهم/نمی‌توان از روی شکم‌سیری حکم صادر کرد!

سردر سینما آزادی در ایام نوروز ۱۳۹۴

سینماپرس: مدیر مجموعه سینمایی «آزادی» ضمن اشاره به تجربه نمایش بازی تیم ملی ایران و کامبوج در برخی سینماها، از سهم‌خواهی فدراسیون فوتبال از فروش حاصل از اکران بازی‌های فوتبال خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سجاد نوروزی مدیر مجموعه سینمایی «آزادی» در گفتگو با مهر ضمن اشاره به تجربه اکران بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کامبوج در این سینما و چند سینمای دیگر با اخذ مجوزهای لازم، درباره استمرار این رویکرد گفت: هنوز مشخص نیست بتوانیم این حرکت را ادامه دهیم چرا که پس از اخذ مجوز اکران فوتبال در سالن‌های سینما با پیگیری انجمن سینماداران، اخیراً فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به اماکن، اعلام کرده است وزارت ارشاد سرخود و بدون مشورت با ما این مجوز را صادر کرده است. فدراسیون فوتبال می‌گوید من حق پخش خودم را از اکران فوتبال در سینماها می‌خواهم و اگر سینماها بخواهند بازی فوتبال را روی پرده اکران کنند، باید حق پخش آن را به ما بپردازند!

وی ادامه داد: اداره اماکن بر مبنای همین نامه، دیگر نمی‌تواند مجوز نمایش بازی‌های بعدی تیم ملی را به سالن‌های سینمایی بدهد و به تعبیری نمایش بازی ایران و کامبوج به‌صورت یک استثنا برای ما ممکن شد و در این شرایط برای روزهای آینده بعید است سالن‌های سینما مجدد اجازه اکران فوتبال را پیدا کنند.

سوال ما این است که تلویزیون در تمام این سال‌ها که بازی‌های تیم ملی را پخش کرده است، آیا حق پخش به فدراسیون فوتبال پرداخت کرده است که حالا فدراسیون به دنبال گرفتن حق پخش از سالن‌های سینماست؟ نوروزی در ادامه توضیحات خود گفت: انجمن سینماداران در روزهای اخیر پیگیری‌هایی انجام داد تا سرانجام آقای فرجی مدیرکل عرضه و نمایش سازمان سینمایی در نامه‌ای اعلام کرد مشروط به مجوز فدراسیون فوتبال و اماکن اجازه نمایش بازی‌های تیم ملی وجود دارد. این نامه با اعتراض سینماداران مواجه شد و به همین دلیل متن نامه تغییر کرد و تنها شرط لازم در آن، مجوز اماکن قید شد. الان اما شرایط به‌گونه‌ای شده که اماکن اعلام کرده برای صدور مجوز، اجازه فدراسیون فوتبال را هم باید بگیرید!

مدیر سینما آزادی با تأکید بر اینکه در صورت پرداخت حق پخش از اکران فوتبال به فدراسیون، دیگر سودی از این نمایش‌ها نصیب سینماداران نمی‌شود گفت: سوال ما این است که تلویزیون در تمام این سال‌ها که بازی‌های تیم ملی را پخش کرده است، آیا حق پخش به فدراسیون فوتبال پرداخت کرده است که حالا فدراسیون به دنبال گرفتن حق پخش از سالن‌های سینماست؟ فدراسیون فوتبال اگر می‌تواند برود این حق پخش را از صداوسیما بگیرد، چرا زورش فقط به چهارتا سالن سینما می‌رسد.

نوروزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن اشاره به عدم استقبال مردم از اولین روز اکران بازی تیم‌ملی در سالن‌های سینمایی گفت: واقعیت این است که اساساً مردم اطلاع ندارند که این روزها سینماها باز هستند. ما در چند روز گذشته شاهد یک رشد محسوس در فروش فیلم‌ها بودیم که دلیلش پخش چند تیزر از تلویزیون بود، اما واقعیت این است که هنوز به سطح مطلوب نرسیده‌ایم. در مجموع معتقدم جنایت علیه سینما همچنان از سوی صداوسیما ادامه دارد.

وی در پاسخ به برخی انتقادات از نمایش بازی‌های ورزشی در سینماها گفت: نمی‌توان از روی شکم‌سیری حکم صادر کرد. مگر امروز سینماها چاره دیگری هم دارند؟ اگر شرایط ایده‌آل بود و همه چیز طبق روال طبیعی جریان داشت، بله من هم مخالف این اتفاق بودم، ولی در شرایط امروز واقعاً چاره‌ای نداریم. سینماداران چه باید بکنند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.