چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

اولین دور رقابت های بزرگ خوانندگی استعدادهای جوان افغانستانی مقیم ایران؛

«نواهنگ» برگزیدگان خود را شناخت

نواهنگ

سینماپرس: اولین دور رقابت های بزرگ خوانندگی استعدادهای جوان افغانستانی مقیم ایران که هفته های متوالی روی آنتن کانال آی فیلم۲ در مجموعه شبکه آی فیلم بود، با معرفی برندگان به ایستگاه آخر رسید.

به گزارش سینماپرس، مراسم اختتامیه مسابقات رقابتی خواننده برتر «نواهنگ» با حضور و معرفی خوانندگان جوان افغان ساکن ایران، در تهران و با حضور چهره های برجسته از کشورهای فارسی زبان در سالن همایش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

«نواهنگ» برگزیدگان خود را شناخت

اولین دور رقابت های بزرگ خوانندگی استعدادهای جوان افغانستانی مقیم ایران که هفته های متوالی روی آنتن کانال آی فیلم۲ در مجموعه شبکه آی فیلم بود، با معرفی برندگان به ایستگاه آخر رسید.

با پایان یافتن مرحله نهایی رقابت نوخوانندگان افغانستانی مقیم ایران در قالب مسابقه بزرگ «نواهنگ»، شبکه آی فیلم، مراسم اختتامیه این رویداد مهم هنری با حضور چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری ایران، افغانستان و تاجیکستان و شرکت‌کنندگان این رقابت مهیج، همچنین داوران مسابقه برگزار شد.

«نواهنگ» برگزیدگان خود را شناخت

این مراسم روز سه شنبه، هجدهم خرداد ماه در سالن همایش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و اجرای آن را هادی کریمی، مجری مسابقه نواهنگ انجام برعهده داشت.

آی فیلم۲ چهارمین کانال تخصصی شبکه آی فیلم پس از سه کانال فارسی، عربی و انگلیسی این مجموعه است که از آخرین روزهای اسفند ۹۶ در منظومه آی فیلم قرار گرفت تا پل فرهنگی ایران با فارسی زبانان منطقه به ویژه فارسی زبانان در افغانستان و تاجیکستان باشد و به پخش فیلم و سریال های ایرانی برای علاقه مندان آن ها بپردازد.

«نواهنگ» برگزیدگان خود را شناخت

کانال آی فیلم به عنوان مهم ترین حرکت هنری و فرهنگی خود، برگزاری یک مسابقه خوانندگی را در سال ۹۹ تدارک دید که با شور و هیجانی خاص و مشارکت گسترده جوانان افغانستانی مقیم ایران برگزار شد.

در این برنامه مقاماتی از اکو، یونسکو، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، در کنار رایزن‌های فرهنگی کشورهای فارسی زبان منطقه و نیز رایزنان فرهنگی چند کشور دیگر همسایه و نیز چهره های شاخص حوزه شعر و ادبیات، هنرمندان حوزه موسیقی و شخصیت های فرهنگی و هنری افغانستان حضور داشتند. همچنین ۴۸ شرکت کننده مسابقه نیز جزو میهمانان اصلی مراسم بودند که در این مراسم از آنان نیز تقدیر شد.

در این مراسم، علاوه بر تجلیل و اهدای جوایز به برگزیدگان اول تا سوم که پیش تر در بخش نهایی مسابقه از سوی داوران «نواهنگ» برگزیده شده اند، از «کبیر حسینی» و «احمد حسینی» به عنوان خوانندگان برتر برگزیده مردمی نیز معرفی و تقدیر شد.

«نواهنگ» برگزیدگان خود را شناخت

برقراری ارتباط ویدئویی با هنرمندان برجسته افغانستانی مقیم خارج از این کشور مانند تواب آرش و نیز هنرمندانی از افغانستان، همچون: آرش بارز و فرهاد ساحل و ولی تلاش، پخش گزارش مردمی از بازخورد این مسابقه و استندآپ کمدی با اجرای میلاد آرمند از جمله بخش های این مراسم بود.

سه برنده اول تا سوم مسابقه «نواهنگ» در این مراسم به اجرای موسیقی پرداختند که با استقبال حاضرین مواجه شد. پس از آن، سعید تاجیک، یکی از هنرمندان افغانستان خواننده میهمان مراسم بود و قطعه ای جدید اجرا کرد.

«نواهنگ» برگزیدگان خود را شناخت

در ادامه این برنامه، رسول نجفیان، هنرپیشه و خواننده شناخته‌ شده کشورمان هم پندنامه فردوسی را خواند.

این مسابقه که برای اولین بار از سوی شبکه آی فیلم در معاونت برون مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای مهاجران افغانستانی در ایران تولید شد، استعدادهای برتر حوزه موسیقی مهاجران را در قاب شبکه آی فیلم۲ به چالش کشید. در بخش نیمه نهایی نیز به ترتیب «علی خوشبین»، «کبیر حسینی» و «احمد جیلانی» موفق شدند به فینال مسابقه «نواهنگ» راه پیدا کنند که در نهایت در شامگاه جمعه ۷ خرداد، «کبیر حسینی» موفق به کسب رتبه اول شد و احمد جیلانی و علی خوشبین به‌ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

داوران مرحله راستی آزمایی «نواهنگ»، «محمدرضا چراغعلی»، خواننده و آهنگساز ایرانی، «مهرداد هویدا»، خواننده ایرانی و «عارف حسینی»، خواننده افغانستانی بودند و در داوری مراحل اصلی مسابقه نیز «امیر تاجیک»، خواننده کشورمان در کنار «محمدرضا چراغعلی» و «مهرداد هویدا» به ارزیابی جنبه های مختلف اجرای راه یافتگان به مسابقه بزرگ خوانندگی آی فیلم پرداختند.

«نواهنگ» برگزیدگان خود را شناخت

ضبط تلویزیونی مراسم هم جمعه ۲۱ خرداد، ساعت ۲۰ به وقت تهران، در مدت زمان ۱۲۰ دقیقه روی آنتن کانال آی فیلم۲ شبکه آی فیلم خواهد رفت تا بینندگان فارسی زبان «آی فیلم۲» در افغانستان و تاجیکستان شاهد آخرین پرده از سری نخست مسابقه بزرگ «نواهنگ» باشند.

پس از انتشار فراخوان، جمع آوری آثار و برگزاری مراحل راستی آزمایی متقاضیان شرکت در «نواهنگ»، در مرحله مقدماتی این مسابقه که با تهیه کنندگی فرشید محمودی ترتیب یافت، ۴۸ نفر در ۱۲ گروه ۴نفره به رقابت پرداختند که در نهایت ۱۲ نفر به مرحله نیمه نهایی مسابقه بزرگ نواهنگ راه پیدا کردند.

در اختتامیه امروز، علاوه بر اهدای جوایز نفرات اول تا سوم مسابقه بزرگ خوانندگی «نواهنگ»، و خوانندگان برتر مردمی، از داوران مسابقه نیز تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.