چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

بی توجهی به گفتمان انقلاب اسلامی در سینما/۴

سلطانی: بی مهری دولت باعث افت و نزول سینمای انقلاب و دفاع مقدس شده است/ تولید آثاری در خصوص تاریخ انقلاب برای نسل جوان ضروری است

جهانبخش سلطانی

سینماپرس: جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه سالروز رحلت بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد گفت: بی مهری دولت باعث افت و نزول سینمای انقلاب و دفاع مقدس شده است؛ تهیه کنندگان و سرمایه گذاران به علت هزینه های گزافی که تولید فیلم های این چنینی دارد امکان هزینه کردن برای به ثمر رساندن این کارها را ندارند و از این رو مسئولان نهادهای دولتی مانند سازمان سینمایی باید با تدبیر و درایت مبادرت به تولید این قبیل آثار نموده و با ایجاد یک سری سیاست های مشوقانه سینماگران را ترغیب به حضور در این عرصه مهم نمایند.

بازیگر فیلم های سینمایی «باشگاه سری» و «حماسه مجنون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای امروز ایران به دلیل فقدان سیاست گذاری صحیح و اصولی از سمت مدیران سینمایی به بیراهه رفته و ما به جای تولید و اکران آثار ارزشمند و فاخر شاهد تولید مبتذل ترین و سخیف ترین فیلم ها به اسم طنز و کمدی هستیم که فقط گیشه را نشانه گرفتند و درآمدزایی برایشان مهم است.

وی ادامه داد: این اتفاق در حالی است که تاریخچه انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس و... سرشار از داستان ها و موقعیت هایی است که هریک می توانند دستمایه تولید ده ها اثر ارزشمند و ماندگار برای سینما و تلویزیون شوند. ما باید حماسه پرشور امت ایران اسلامی را که توانستند یکی از بزرگترین انقلاب ها در سراسر دنیا را رقم بزنند مرتباً در آثار سینمایی و تلویزیونی مان به تصویر بکشیم.

این سینماگر سپس با بیان اینکه تولید آثاری در خصوص تاریخ انقلاب برای نسل جوان که در معرض تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارند ضروری است تصریح کرد: امروزه نسل جوان نیاز به آگاهی دارد؛ نسل جوان باید با آرمان های و اهداف انقلاب اسلامی آشنا شود. نسل جوان باید تاریخ انقلاب را به خوبی بشناسد و در این راستا هیچ رسانه ای بهتر و جامع تر از سینما نمی تواند عمل کند.

بازیگر فیلم های سینمایی «بچه های طلاق» و «عملیات کرکوک» متذکر شد: ما موظفیم پایمردی ها و روحیه جهادی و انقلابی را با صداقت و درستی و بدون تحریف تاریخ در آثار سینمایی روایت کنیم؛ در این مسیر حتی می توانیم بر اساس ذائقه و نیاز روز مخاطبان اقدام کرده و فیلم هایی خلق کنیم که سال ها بعد بر تارک سینمای کشور بدرخشند و ماندگار شوند.

وی در پایان این گفتگو افزود: بی شک اگر مدیر و مسئولی عاشق ملت باشد، در دل گرو انقلاب و نظام اسلامی داشته باشد و متعهد و دغدغه مند و خداشناس باشد تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا این اتفاق مهم در سینما به ثمر برسد و اگر مدیری دغدغه این مسائل مهم را نداشته باشد مانند آنچه امروز شاهد هستیم سینمای انقلاب و دفاع مقدس را به حضیض ذلت می رساند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.