یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

بی توجهی به گفتمان انقلاب اسلامی در سینما/۱

تن: مدیران سینمایی منحرف شده و اصول اساسی انقلاب اسلامی را زیر پا گذاشته اند/ پرداختن به تاریخچه انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از وظایف اصلی مدیران و سینماگران است

محمد تَن

سینماپرس: محمد تن فعال سینما در آستانه سالروز رحلت بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد گفت: مدیران سینمایی منحرف شده و اصول اساسی انقلاب اسلامی را زیر پا گذاشته اند؛ آن ها اگر اعتقادی داشتند وضعیت سینمای انقلاب به اینجا نمی رسید که ما سرشار از آثاری باشیم که وجودشان فقط مایه تخریب فرهنگ و هنر کشور است و به انقلاب اسلامی ضربه می زند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وقتی یک مدیر آرمان های انقلاب اسلامی، اهداف انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی را قبول ندارد مشخص است که اجازه نمی دهد در سینما راجع به این موضوعات مهم و استراتژیک فعالیتی صورت بگیرد.

تن ادامه داد: متأسفانه مدیران سینمایی نه تنها اعتقادی به اصول انقلاب اسلامی ندارند بلکه با عملکردشان اصل انقلاب را زیر پا می گذارند؛ ما در ظاهر شاید با مدیرانی معتقد، باورمند و متعهد روبرو باشیم اما در باطن هرگز این گونه نیست و مدیران فقط گفتمان انقلاب اسلامی را تخریب می کنند و هیچ سازندگی در این خصوص ندارند.

این فعال سینمایی با بیان اینکه امروزه مدیران سینمایی از دو وجه هنر-صنعت بودن سینما تنها به جنبه صنعتی بودن آن تکیه کرده اند اظهار داشت: مدیران سینمایی فقط به فکر درآمدزایی در سینما هستند و برایشان فقط فروش فیلم ها مهم است و به همین علت هم ما روز به روز شاهدگسترده تر شدن ابعاد ابتذال در سینمای کشورمان هستیم.

وی تأکید کرد: مدیران هیچ سرمایه گذاری برای رشد و توسعه فرهنگ و هنر ندارند و با عملکردشان باعث تخریب فرهنگ و هنر کشور و همچنین از دست رفتن تاریخ و تحریف تاریخ انقلاب اسلامی نیز شده اند.

تن در خاتمه این گفتگو افزود: بی تردید تنها اتفاقی که می تواند سینما و به طور کل عرصه فرهنگ و هنر کشور را نجات دهد حضور یک رئیس جمهور انقلابی و متعهد است که مدیرانی انقلابی و متعهد را به کار بگمارد و از آن ها بخواهد عرصه فرهنگی و هنری کشور را بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی به پیش ببرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.