دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

بی توجهی به گفتمان انقلاب اسلامی در سینما/۲

سلطانیان: سینما در جمهوری اسلامی ایران از مسیر درست، اصولی و متعهدانه خارج و دچار کجروی و انحراف شده/ لزوم پرداختن به گفتمان انقلاب اسلامی در سینما اظهرمن الشمس است

اسماعیل سلطانیان

سینماپرس: اسماعیل سلطانیان بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه سالروز رحلت بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد گفت: متأسفانه اینک بعد از گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در کشورمان باید بگوییم سینما در جمهوری اسلامی ایران از مسیر درست، اصولی و متعهدانه خارج و دچار کجروی و انحراف شده است و تمامی این اتفاقات به دلیل اهمال کاری مدیران سینمایی، بی دغدغه بودن و عدم تعهد آن ها نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی است.

بازیگر فیلم های سینمایی «کافه ترانزیت» و «بر بال فرشتگان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در ایران اسلامی هنرمندان دغدغه مند، ولایتمدار و متعهد بسیاری وجود دارند که با تمام وجودشان می خواهند در راستای اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی کار و فعالیت داشته باشند اما متأسفانه از این قبیل هنرمندان هیچ حمایتی نمی شود و سینما به دست کسانی سپرده شده که یا مروج روشنفکرمآبی هستند یا گسترش دهنده ابتذال!

وی ادامه داد: این باعث شرم و تأسف است که سینمای جمهوری اسلامی ایران امروزه سرشار از فیلم هایی است که یا فرهنگ منحط غرب را ترویج می کنند یا سرشار از یأس و سیاهی و تلخی و ناامیدی هستند و یا صرفاً به خنداندن و خالی کردن جیب های مردم می اندیشند و به همین دلیل آثاری را شاهد هستیم که سرشار از لودگی و ابتذال مطلق هستند و کمترین خرد و اندیشه ای در ورای تولیدشان وجود ندارد.

سلطانیان با تأکید بر اینکه لزوم پرداختن به تاریخچه و گفتمان انقلاب اسلامی در سینما اظهرمن الشمس است تصریح کرد: سینما در همه کشورهای جهان در اختیار حکومت ها است و نظرات حکومت ها را تأمین می کند. سیاستمداران بزرگ دنیا امروزه از سینما برای پیشبرد مقاصد سیاسی، اجتماعی و... شان بهره برداری می کنند اما متأسفانه مدیران ما به دلیل عدم شناخت و تجربه و مهارت کافی نمی دانند کارکرد سینما چیست و آن را رسماً به حال خود رها کرده اند.

این سینماگر متذکر شد: قابل تأمل آنجا است که برخی از مدیران و مسئولان فرهنگی و سینمایی کشور مرتباً شعار حمایت از سینمای ارزشی و انقلابی سر می دهند اما نتیجه عملکردشان کاملاً در تضاد با شعارهای شان است و همین باعث شده تا در این سال ها ما حتی به تعداد انگشتان یک دست هم شاهد تولید آثار ارزنده و شاخص در خصوص وقایع انقلاب اسلامی، گفتمان انقلاب اسلامی و امثالهم نباشیم.

بازیگر سریال های تلویزیونی «یوسف پیامبر (س)» و «وضعیت سفید» خاطرنشان کرد: سینمای جمهوری اسلامی ایران باید جوابگوی عظمت انقلاب اسلامی، خون شهیدان انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس باشد؛ سینما به خصوص برای اینکه بعدها تاریخ انقلاب دچار تحریف نشود و نسل جوان، نوجوان و کودکان بتوانند منابع موثری در اختیار داشته باشند تا با وقایع انقلاب اسلامی آشنا شوند دست به تولید آثاری شاخص و ارزنده در این حوزه بزند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.