سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

حسین مسافرآستانه:

خرمشهر، فقط شهر خرمشهری ها نیست و شهر همه مردم ایران است

حسین مسافر آستانه در مراسم اختتامیه نخستین جایزه بزرگ «سرو»

سینماپرس: دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر در آیین افتتاحیه نمایش «آمده بودیم اینجا بمیریم» با اشاره به مضمون این اثر نمایشی یادآور شد که خرمشهر، فقط شهر خرمشهری‌ها نیست بلکه شهر همه مردم ایران است.

به گزارش سینماپرس، آیین افتتاحیه نمایش «آمده بودیم اینجا بمیریم» به نویسندگی و کارگردانی مریم منصوری، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور سعید جهان‌آرا برادر شهید محمد جهان آرا، سیدصالح موسوی عضو نیروهای مردمی عملیات آزادسازی خرمشهر، حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر، حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، توحید معصومی مشاور مدیرعامل انجمن تئاتر دفاع مقدس، محسن سلیمانی فارسانی و هنرمندانی چون ناصر آویژه، رضا بصیرت، سهیلا جوادی، سبا سلیمانی و الهه زحمتی شامگاه روز دوشنبه ۳ خرداد ماه ۱۴۰۰ در تماشاخانه سرو برگزار شد.

حسین مسافرآستانه دبیر جشنواره تئاتر فجر پس از تماشای اثر گفت: خیلی خوشحالم که نمایشی این‌چنینی را روی صحنه می بینم و ای کاش، تمامی سال چنین اجراهایی می دیدیم زیرا خرمشهر، فقط شهر خرمشهری ها نیست و شهر همه مردم ایران است.

در ادامه سعید جهان آرا برادر شهید محمد جهان آرا که از مهمانان مدعو شب افتتاحیه این اجرا بود، در سخنانی اظهار کرد: بسیار بسیار کار جذاب و شریفی بود. اثری بود که واقعا خاطرات آن ایام را برای ما که کمتر تصویری از آن در ذهنمان است، یادآوری کرد. به نظرم، اینگونه آثار برای معرفی مقاومت مردم خرمشهر در ۸ سال دفاع مقدس، به ویژه برای نسل جدید، بسیار مهم و با اهمیت است. همچنین جای خالی آثاری در حوزه پرتره نگاری بسیار حس می شود و امیدوارم، اینگونه کارها بتوانند جایگاه خودشان را در عرصه دفاع مقدس پیدا کنند و بتوان فرهنگ مقاومت را با این اجراها معرفی کرد.

سپس حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به پاس سالروز آزادسازی خرمشهر با اهدای هدایایی به سعید جهان آرا برادر شهید محمد جهان آرا و سیدصالح موسوی عضو نیروهای مردمی عملیات آزادسازی خرمشهر از دلاوری های این ۲ خانواده در ۸ سال دفاع مقدس تقدیر به عمل آورد.

وی در پایان صحبت هایش عنوان کرد: این اثر را من قبلا دیده بودم و این نمایش به نسبت دیگر آثار راجع به خرمشهر و دفاع مقدس، اثر متفاوتی بود. جنبه تاریخی داشت و فضای یک خانواده خرمشهری را با تمام سختی ها و عذاب های دوران جنگ به خوبی به تصویر می کشید از این رو، اثر خوب و موفقی به شمار می رود.

نمایش «آمده بودیم اینجا بمیریم» به نویسندگی و کارگردانی مریم منصوری و با بازی دریا یاسری، ندا گلرنگی، محسن پوشایی، نازنین نادرپور، پرهام روئین و پری ناز لطف الهی از ۳ تا ۲۷ خرداد ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه سرو به صحنه می رود.

دیگر عوامل این اثر عبارتند از طراح صحنه: سینا ییلاق بیگی، طراح نور: علیرضا میرانجمی، طراح گریم: پریسا کیومرثی، طراح لباس: مریم منصوری، طراح پوستر: میثم خاوری، روابط عمومی: ناصر ارباب، دستیار کارگردان: روهان نیکخواه و محمدرضا عباسی، عکاس: مهدی آشنا و گلدیس نمازیان.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.