دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

به کارگردانی «استیو جیمز»؛

«خود زندگی» روی آنتن شبکه مستند می‌رود

شبکه مستند

سینماپرس: مستند «خود زندگی»، پرتره‌ای از راجر ایبرت است که در برنامه «به اضافه مستند» پخش می‌شود و مارتین اسکورسیزی کارگردان مشهور سینما نیز در این مستند حضور دارد.

به گزارش سینماپرس، بیست و سومین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «خود زندگی» به کارگردانی استیو جیمز روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

مستند «خود زندگی» لحظات تلخ و شیرین زندگی منتقد و نویسنده شهیر، راجر ایبرت را بازگو می‌کند. در این مستند تصاویری از ماه‌های آخر زندگی ایبرت همراه با تصاویر آرشیوی از کل دوران فعالیت او ترکیب شده و این نویسنده فقید را معرفی می‌کند. در بخش دیگری از این فیلم، دوستان، اعضای خانواده و شخصیت‌های برجسته‌ای مانند مارتین اسکورسیزی داستان‌ها و خاطرات خود را از ایبرت تعریف می‌کنند.

راجر جوزف ایبرت خبرنگار، منتقد فیلم و فیلمنامه‌نویس مشهور آمریکایی است. او بیش از ۱۵ کتاب درباره فیلم‌های سینمایی نوشت و در سال ۱۹۷۵ به‌عنوان اولین منتقد فیلم، جایزه پولیتزر را از آن خود کرد. این منتقد سینمایی در سال ۲۰۰۲ به سرطان تیروئید مبتلا شد و در پی عمل جراحی، فک پایین و توانایی سخن گفتنش را از دست داد و در سال ۲۰۱۳ درگذشت.

در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور امیر ابیلی و سعید هاشم زاده منتقدان برنامه «به اضافه مستند» برگزار می‌شود و موضوع نقد در سینمای داستانی و مستند از دریچه نگاه این منتقدان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱ اردیبهشت ساعت ۹ و جمعه ۳ اردیبهشت ساعت ۱۴ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.