یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

راهکار تحقق شعار سال در سینما و تلویزیون/۹

بهمنی: تا زمانی که دولت فعلی در رأس کار است هیچ امیدی به تحقق شعار سال در هیچ حوزه ای نداریم!/ باید از تولید آثار استراتژیک و ارزشی در سینما پشتیبانی جدی صورت گیرد

حمید بهمنی در نشست تحلیلی «فرصت‌ها و تهدیدها»

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» گفت: تا زمانی که دولت فعلی در رأس کار است هیچ امیدی به تحقق شعار سال در هیچ حوزه ای نداریم و این روزها ما فقط در حال لحظه شماری هستیم تا ان شاالله زمان انتخابات ریاست جمهوری به زودی فرا برسد و افرادی رأس کار بیایند که برنامه ریزی فرهنگی بر اساس اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی داشته باشند و ما را از این ورطه تاریک و سیاه نجات دهند.

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین نبرد» و «آن مرد آمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما برای تحقق شعار ارزنده «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» در حوزه سینما نیازمند حضور مدیرانی هستیم که تبیین این شعار جزو دغدغه های شان باشد و تمام تلاش خود را به کار ببرند تا تمامی موانع موجود که بر سر راه تولید آثار ارزشی و استراتژیک است را از سر راه هنرمندان متعهد و انقلابی بردارند.

وی ادامه داد: این شعار کارشناسی شده است و حضرت آقا با نگاه نافذ و هوشمندی مثال زدنی که دارند این شعار ارزنده و مهم را برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته اند. ما همواره شاهد بوده ایم که یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری حوزه فرهنگی کشور بوده و ایشان همواره هشدارهای جدی در خصوص تهاجم فرهنگی دشمنان، ولنگاری فرهنگی و... داده اند اما این وظیفه ما است که با مطالبه گری جدی از یکایک مسئولان و مدیران که در رأس امور قرار دارند آن ها را مجبور کنیم تا این شعار را تحقق بخشند.

این سینماگر یادآور شد: در فرمایشات مقام معظم رهبری که همزمان با عید نوروز پخش شد متوجه شدیم چشم اندازی که برای ۱۴۰۰ تبیین شده بسیار امیدوارکننده است و به نظر می رسد اتفاقات خوبی در شرف وقوع است و امیدوارم مردم در انتخابات پیش رو با گزینش فرد اصلح باعث بروز این اتفاقات نیک در تمامی حوزه های کشور شوند.

بهمنی بار دیگر تأکید کرد: تنها نقطه امید ما بعد از انتخابات ریاست جمهوری است چرا که تجربه ثابت کرده دولت فعلی هیچ رغبتی از خود برای رفع موانع و بحران ها در حوزه های مختلف کشور اعم از فرهنگی و هنری و سیاسی و اقتصادی و... نشان نمی دهد و بی تردید ما نیازمند حضور مدیرانی هستیم که در این سیاست تجدید نظر کنند.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: سیاست گذاری، مدیریت و بودجه مناسب ۳ عنصر کلیدی هستند که ما برای تحقق شعار سال در حوزه فرهنگ و هنر به آن محتاج هستیم و ان شاالله که در سایه الطاف الهی این ۳ عنصر کلیدی در دولت جدید وجود خواهند داشت.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.