شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

شهرک سینمایی تلویزیونی غزالی؛

بازدید مدیر شبکه دو از مراحل ‌تولید «شبکه کوچک»

آرم شبکه دو سیما*

سینماپرس: محمدرضا جعفری جلوه، مدیر شبکه دو به همراه جمعی از مدیران سازمان، مدیران شبکه دو و مرکز پویانمایی صبا از مراحل ساخت دکورو تولید مجموعه «شهرک کوچک» به تهیه‌کنندگی مسعود صفوی در شهرک سینمایی تلویزیونی غزالی بازدید کردند.

به گزارش سینماپرس، در این بازدید که سید محمود اسلامی مدیرکل مالی و اداری معاونت سیما ، مهرداد عظیمی رئیس مرکز تولید و فنی سیما، حمیدرضا دیبایی؛ قائم مقام شبکه دو، علی مرادی مدیرکل تولید مرکز تولید و فنی سیما، محمد رحیم لیوانی رییس مرکز پویانمایی صبا و بخشی از مدیران این مرکز، کمال فیض‌آبادی مدیر شهرک غزالی، آذرمیدخت آذرهوش مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو، حبیب میدانچی مدیر طرح و برنامه شبکه دو، رحمان قهرمان زاده مدیر پخش شبکه دو، مرضیه فرآورده مدیر اطلاعات و برنامه ریزی شبکه دو و ... حضور داشتند از بخش‌های مختلف ساخت دکور عظیم این مجموعه در مساحتی حدود ۳۰۰۰ متر مربع بازدید شد.
محمدرضا جعفری جلوه؛ مدیر شبکه دو ضمن اشاره به کنار هم قرار گرفتن بخشی از غنی‌ترین تجربیات سازمان در پروژه «شهرک کوچک»؛ بیان داشت: خوشحالیم که اتفاق ماندگاری در این محل در حال شکل‌گیری است. با توجه به ظرفیت طراحی دکور، تیم اجرایی، سوابق تهیه‌کننده و مساعدت‌ بخش‌های مختلف مالی، تولید و فنی سیما، مدیریت مرکز پویانمایی صبا و شهرک غزالی ایده ای اجرایی می‌شود که می‌تواند به شکلی بنیادین در آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد.
مدیر شبکه دو در ادامه بیان داشت: باید توجه داشت که سازمان صدا و سیما یک سازمان چندگانه است و هرچند ایده‌های گذرا محترم هستند اما ایده‌های بنیادینی وجود دارند که نیاز به توجه بیشتری از سوی ما دارند. زیرا فکر و طرح پخته‌ای که قرار است به صورت بنیادین فعالیت کند باید مراقبت شود در پیچ و خم تامین اعتبار عقب نماند.
وی از تعامل همه همکاران در شبکه دو، مرکز صبا و سازمان صدا و سیما برای برای به ثمر نشستن پروژه «شبکه کوچک» یاد کرد و گفت: حالا که این نگاه متین در سازمان، مرکز صبا، مدیریت پروژه و ... وجود داشته که منافع سازمانی در نظر گرفته شود و منابعی که به تولید اختصاص داشته برای زیرساختی هزینه شود که تولید و فنی نیز احساس کند خاستگاه و پایگاهی پیدا کرده که در درازمدت هم قابل استفاده است، در انجام آن تسریع صورت پذیرد. از همگان انتظار می‌رود آنچه در توان دارند به کار گیرند تا پروژه دچار دست‌انداز نشود، کار به هنگام برسد و با نفس خوب با مخاطب ارتباط برقرار کند و یک گوهر تحت الشعاع یک بدل قرار نگیرد.

کمال فیض‌آبادی مدیر شهرک غزالی نیز بیان داشت: «شهرک کوچک» قرار بود در ایام نوروز 99 روانه آنتن شود اما با شورهای صورت گرفته و با توجه به ظرفیت تولید این مجموعه تصمیم گرفته شد زیرساخت‌هایی برای این مجموعه در شهرک غزالی فراهم شود که در آینده نیز بتواند آورده‌ای برای تولیدات آینده حوزه سیما باشد.
محمدرحیم لیوانی مدیر مرکز پویانمایی صبا نیز ضمن تشکر از حسن توجه مدیر شبکه دو برای همکاری مشترک جهت تولید این مجموعه بیان داشت: بازآرایی حوزه‌هایی مثل نمایش عروسکی در قالب طرح «شهرک کوچک» ارائه شد و با نگاه ویژه شبکه دو اجرایی شد. امیدواریم زیرساختی ایجاد شود که در آینده نیز به عنوان یکی از آورده‌ها و سرمایه‌های سازمان به حیات خود ادامه دهد.
وی توضیح داد: در طرح «شهرک کوچک» در حوزه‌های تولید انیمیشن، رئال و عروسکی نوآوری‌هایی در فرم و محتوا صورت گرفته است. اصرار ما برای تولید این مجموعه در شهرک نیز به این دلیل بود که نگاه درازمدت داشتیم که اگر مقطعی بود تا کنون روانه آنتن شده بود.
لیوانی افزود: طراحی دکور این مجموعه بر اساس یک شبکه در مقیاس کوچک ست، 15 دکور مجزا برای آیتم‌های مختلف و زیرساخت‌هایی برای تولید بخش‌های انیمیشن در حال تولید است که تا کنون حدود 80 درصد آن اجرایی شده است و کارهای زیربنایی از سقف تا کف این سوله تا هواساز، نور، برق و ... انجام شده و تا سال ها هم قابل استفاده است.
مسعود صفوی، تهیه‌کننده «شهرک کوچک» بیان داشت: به صورت فشرده حدود 65 روز این سوله که حالت انباری داشته را به این مرحله رساندیم با برآوردی که بیشتر از دو برابر برآورد اولیه است. می‌توانم این پروژه را دی ماه روانه آنتن کنم. تمرین و بازخوانی هم انجام شده است حتی برنامه‌ریزی ها بر 52 قسمت بود که من برای 104 قسمت به لحاظ قصه و تولید آمادگی دارم. فقط امیدوارم برای حل مشکلات زیرساختی و مالی تدابیر لازم اندیشیده شود.
مهرداد عظیمی رئیس مرکز تولید و فنی سیما نیز در این جلسه بیان داشت: اداره کل فنی مرکز و اداره کل صدا و تصویر، تاسیسات و مدیران صبا اذعان دارند اتفاقات ویژه‌ای رخ داده اما بخشی از این اتفاقات خاص این پروژه است که طبیعی است و بر اساس چیدمان دکور خودتان به عنوان مثال بنا بر نیاز پروژه نور طراحی کرده‌اید. بنابراین ما درخواستی که داریم این است که با نظارت سازمان به لحاظ فنی و تولیدی دو استودیو طراحی شود تا در حوزه تامین اعتبار مشکلات مرتفع شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.